دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1402 - 19:16
به دلیل صدور حکم بازداشت برای پوتین؛

آفریقای جنوبی از دادگاه کیفری لاهه خارج می‌شود

آفریقای جنوبی از دادگاه کیفری لاهه خارج می‌شود
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد: آفریقای جنوبی به دلیل صدور حکم بازداشت «پوتین»، از دادگاه کیفری بین‌المللی خارج می‌شود.
کد خبر : 843585

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آفریقای جنوبی پس از صدور حکم بازداشت «ولادیمیر پوتین»، از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خارج خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه، «سریل رامافوزا» (Cyril Ramaphosa) رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در این باره گفت که تصمیم مذکور پس از برخورد ناعادلانه دادگاه کیفری بین‌المللی با برخی کشورها گرفته شده است.

حکم بازداشت صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی کیفری از نظر فنی به این معنی است که آفریقای جنوبی پس از ورود پوتین به اجلاس بریکس در ژوئن مجبور به بازداشت وی خواهد شد، اما این کشور تصریح کرده است که رهبر روسیه به گرمی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

دیوان کیفری بین‌المللی در ماه‌های گذشته برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بهانه ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یک‌ساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس‌جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته