دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران مطرح کرد؛

بودجه ۱۵ میلیاردی شهرداری تهران برای راهیان نور در ۱۴۰۱

بودجه ۱۵ میلیاردی شهرداری تهران برای راهیان نور در ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: بودجه ۱۵ میلیارد تومانی راهیان نور در سال گذشته اختصاص یافت که ۴۳ درصد آن برای اسکان و حمل و نقل و پذیرایی بود.
کد خبر : 843533

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی حسن‌زاده در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران در گزارشی در ارتباط با اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران در قالب اعزام زائران به اردوی راهیان نور، با تاکید بر ارتقا سطح معنویت و بصیرت کارکنان به دنبال برگزاری اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: بودجه ۱۵ میلیارد تومانی در سال قبل اختصاص یافت که ۴۳ درصد به اسکان و حمل و نقل و پذیرایی، ۱۰ درصد به اردوی راهیان نور ایثارگران و یک سوم نیز به گروه‌های مردمی اختصاص یافت که بازتاب بسیار خوبی داشت و تلاش ما این بود که دست کسی در این زمینه خالی نماند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی اردوها در چهار محور انجام شد، خاطرنشان کرد: امسال از مجموعه هزار و ۵۰۰ نفر تنها ۴۰ نفر انصراف دادند که آمار خوبی است.

وی با اعلام اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شرکت کننده افراد با سنین پایین بودند، یادآور شد: ۲۹۶ خانواده در این اردوها شرکت کردند و ۱۶۹ نفر نیز افراد مجرد بودند؛ همچنین ۵۴ درصد این جمعیت را مردان و ۴۶ درصد را بانوان به خود اختصاص دادند.

حسن‌زاده با بیان اینکه تلاش شد بهترین خدمات در طول مسیر ارائه شود، گفت: اغلب اقدامات در اردوهای راهیان نور، فرهنگی بود و تهیه محتوا برای اقشار و ذائقه‌های مختلف صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی بین شرکت کنندگان، تصریح کرد: بدرقه و استقبال افراد از محل بهشت زهرا (س) صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال بالای مردم از اردوهای راهیان نور با کمبود تعداد راویان رو به رو بودیم، یادآور شد: با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی و حضور پر شور مردم در این مناسبت‌ها، آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر اردوها را در آینده داریم.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه امسال تنها یک سانحه در اردوی راهیان نور رخ داد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با عیادت از دو نفر از افراد مجروح در این حادثه، متوجه شدیم آسیب و صدمات چندانی در این حادثه اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: یکی از موارد جامانده، اردوهای راهیان نور مدیران و مسئولان است و باید به این موضوع توجه شود و مدیران هر از چندگاهی در این اردوها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به روند نصب تابلوهای شهدا در کوچه‌های سطح شهر، خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۲۰۰ تابلو تحویل گرفته‌ایم و رو به جلو حرکت می‌کنیم و با مشارکت مردمی، نوسازی را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایثارگران فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته