دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نتیجه اجرای یک طرح؛

جامعه شاهد و ایثارگر از شرایط کنونی جامعه رضایت ندارند

بر اساس نتیجه طرح پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری، جامعه ایثارگر نسبت به وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور نا‌راضی هستند.
کد خبر : 344076
IMG_۲۰۱۸۱۲۱۳_۲۱۰۵۴۸.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بر اساس نتایج بدست آمده از اجرای طرح  پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری، که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظارت پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان اجرایی شده است، ایثارگران و خانواده‌های آنان نسبت به بسیاری از امور ابراز نارضایتی کرده‌اند و نگرش آنان نسبت به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد، البته  انجام مطالعات مشابه در آینده و مقایسه نتایج آن با مطالعه حاضر می‌تواند ارزیابی دقیق‌تری نسبت به ارزش‌ها و نگرش جامعه ایثارگری بدست آورد.


در اجرای این پیمایش سجاد قاسمی؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری و سرپرست علمی طرح، علی آزادیان؛ مدیر اجرایی طرح و بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سازمان اجرایی طرح پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری بوده‌اند. هدف اصلی این طرح، سنجش ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگر در سراسر کشور بوده است.


روش اجرای این طرح به‌گونه‌ای بوده است که از تعداد 11960 نفر از افراد 18 تا 60 سال جامعه ایثارگر(فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان، همسران شهدا، همسران جانبازان و جانبازان) از 31 استان کشور در سال 1395 به مطالعه وارد شدند.


در اجرای این طرح، اطلاعات با استفاده از پرسشنامه و توسط پرسشگران آموزش دیده جمع آوری شده، دوازده مؤلفه مختلف شامل هویت، سرمایه اجتماعی، آینده‌نگری، ارزش‌های خانوادگی، وحدت و انسجام، رضایتمندی، ارزش‌های بنیادین، عدالت، کرامت، الگوی گذراندن اوقات فراغت، در ان گرو سنجیده شده است.


به گزارش خبرنگار آنا، پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری، که به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظارت  پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و هیأت اجرایی این طرح انجام شده در جهت شناخت موانع و مشکلات و همچنین قدم نهادن در مسیر رفع این مشکلات بوده و نتایج این پیمایش و نظرسنجی به‌همت نشر شاهد در کتابی تحت عنوان «موج اول»  به تازگی منتشر شده است.


 علاقه‌مندان به مطالعه کتاب موج اول می‌توانند از فروشگاه‌های نشر شاهد در سراسر کشور آن را تهیه کنند.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: ایثارگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته