دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1402 - 14:52
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای توسعه مدارس سما

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای توسعه مدارس سما
فرهاد گل‌محمدی گفت: ایجاد مدارس موفق و خوشنام وظیفه دانشگاه است و دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های خود برای توسعه مدارس سما استفاده می‌کند.
کد خبر : 842773

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کرمانشاه، فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در دیدار با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش این استان با تأکید بر اینکه ایجاد مدارس موفق و خوشنام وظیفه دانشگاه است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های خود برای توسعه مدارس سما و واگذاری فضا‌های موجود حمایت کرده و مجدانه پیگیر توسعه مدارس با حمایت‌های اداره آموزش و پرورش بوده با اینکه در این باره انتفاعی از لحاظ مالی برای دانشگاه وجود ندارد.

وی  توسعه مدارس را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه مدارس سما در کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه پیش‌گام است هرچند در برخی مواقع با محدودیت‌های بخشنامه‌ای مواجه هستیم و با حمایت‌ها و حسن نظر مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مانند سابق این مشکلات نیز رفع خواهد شد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: بدون شک مدارس خوب و موفق یعنی دانشگاه خوب و موفق و با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان و خلأ کمبود مدارس غیرانتفاعی خوب و باکیفیت از یک‌طرف و استقبال چشمگیر از مدارس سما به دلیل کیفیت مطلوب آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن زیرساخت‌های قوی توسعه مدارس سما، حاضر به واگذاری بعضی از ساختمان‌های خود به این مدارس با تجهیزات کافی به منظور کمک به آموزش و پرورش است.

**مدارس غیرانتفاعی سما رقیب آموزش و پرورش نیستند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گفت: مدارس غیرانتفاعی سما نه تنها رقیب آموزش و پرورش نیستند؛ بلکه به آموزش و پرورش کمک می‌کنند. این مدارس پاسخ نیاز‌های والدین در فراگیری تعلیم و تربیت را فراهم کرده‌اند. مدارس وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ ساختاری دارای چارچوب و قوانین هستند و توسعه این‌گونه مدارس بیشتر در دستور کار قرار دارد.

سلمان محمدی با تأکید بر توسعه مدارس سما اضافه کرد: به‌عنوان خدمتگزار مجموعه با توجه به تعامل سازنده دانشگاه با آموزش و پرورش از همه توان خود برای رفع موانع استفاده می‌کنم و آنچه در توان دارم در طبق اخلاص می‌گذارم. در مدارس سما باید مسائل اعتقادی و اسلامی مورد توجه خاص قرار گیرد و خدا را شکر مدارس سما در این امور پیش‌قدم بوده است.

**چالش بزرگ مدارس سما فرسودگی فضاهای آموزشی است

معاون امور مدارس سما نیزعنوان کرد: چالش بزرگ امروز مدارس سما فرسودگی تعدادی از ساختمان‌ها، کمبود فضا و بحث مجوز‌های اداره کل نوسازی بوده و با وجود ساختمان‌های قدیمی و فرسوده اکنون درخواست‌های زیادی برای ثبت‌نام در سال تحصیلی جدید وجود دارد؛ بنابراین گسترش و توسعه مدارس سما نیاز و درخواست والدین برای تحصیل فرزندانشان برای تحصیل در این مدارس است.

مجید فرهیان ادامه داد: با اشاره به فصل طلایی ثبت‌نام و عدم زمان کافی، موضوع مجوز‌ها و توسعه مدارس به‌زودی با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش و سایر معاونت‌های ذی‌ربط حل‌وفصل خواهد شد.

علی حاتمی رئیس اداره مشارکت‌های اداره کل آموزش و پرورش نیز با اشاره به کارنامه موفق مدارس سما در کرمانشاه مطرح کرد: با وجود تنگنا‌های بخشنامه‌ای و آیین‌نامه‌های اداره نوسازی، به‌صورت جدی به دنبال حل موضوع صدور مجوز نوسازی مدارس سما هستیم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک به‌صورت ویژه، گسترش و توسعه مدارس سما در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته