دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1402 - 12:03
طبق اعلام کیم جونگ اون؛

نخستین ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده پرتاب است

نخستین ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده پرتاب است
رهبر کره شمالی اعلام کرد: در راستای استفاده بهینه از توان موشک‌های هسته‌ای این کشور، اولین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به زودی راهی فضا می‌شود.
کد خبر : 842720

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسوپیتدپرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از ساخت نخستین ماهواره جاسوسی نظامی این کشور و برنامه ریزی برای پرتاب آن به فضا در تاریخی محرمانه خبر داد.

آزمایش‌های راکتی و موشکی قبلی شاهدی بر توانایی کره شمالی مبنی بر ارسال ماهواره به فضا است، اما همچنان، بسیاری از کارشناسان درباره برخورداری پیونگ یانگ از دوربین‌های حرفه‌ای که قابلیت رصد اهداف جاسوسی را داشته باشد، ابراز تردید کرده اند چراکه تصاویر ماهوره‌ای پیشتر منتشر شده از سوی این کشور، وضوح بسیار پایینی دارند.

کیم در بازید از آژانس هوافضای کره شمالی گفت که برخورداری از یک ماهواره جاسوسی برای استفاده مؤثر از موشک‌های هسته‌ای کشور، ضروری است.

به نظر می‌آید که هدف رئیس کیم اعمال فشار بر رقبای بین المللی و در عین حال واکنش به تحریم‌های اقتصادی و رزمایش‌های مشترک واشنگتن-سئول است.

این نخستین ماهواره جاسوسی کره شمالی محسوب می‌شود، اما کیم می‌گوید که برای ایجاد یک مرکز جمع آوری اطلاعات، به بیش از یک ماهواره نیاز است.

حدود پنج روز پیش بود که کره شمالی با اعلام رسمی آزمایش یک موشک بالستیک جدید با سوخت جامد، هشدار داد که این سلاح در دشمنانش «تشویش و وحشت» ایجاد خواهد کرد.

کره شمالی اخیرا از رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا انتقاد کرده و آن را عامل تشدید تنش خوانده است. این کشور همچنین در ماه‌های اخیر روند آزمایش‌های تسلیحاتی خود را بیش از پیش تشدید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته