دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1402 - 14:19
سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

۳ مأموریت اساسی دانشگاه آزاد کدامند؟

۳ مأموریت اساسی دانشگاه آزاد کدامند؟
محمدرضا ولیلو اظهار کرد: حفاظت از کیان دانشگاه و توجه به دانشگاه به عنوان یک شبکه اجتماعی و استفاده از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگی و حل مسائل از مأموریت‌های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 841619

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هم اندیشی با استادان درس آشنایی با دفاع مقدس، حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی را ۳ مأموریت اساسی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و خواستار همدلی تمامی استادان دانشگاه برای دست یابی به این مهم شد.
وی با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب بر لزوم نقش آفرینی دانشگاه ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان کرد: وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی برنامه ریزی برای تربیت جوانان مومن و انقلابی جهت دست یابی به تمدن ایرانی اسلامی است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به موفقیت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه اجتماعی در خدمت رسانی به مردم، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مکاني براي بلوغ نوآوريی ها و انديشه‌هایی که حل مسائل جامعه و خدمت به مردم شریف را در اولویت خود قرار می دهند.
وی با اشاره بر اهمیت اعتلای سطح علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: اعتلای جامعه مدیون همت و کوشش شخصیت‌های علمی و دانشگاهی است که موجبات پیشرفت جامعه را در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی فراهم می سازند لذا توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه به عنوان زمینه ساز پیشرفت و حرکت رو به جلوی دانشگاه امری ضروری است.
ولیلو با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات کشور در شرایط کنونی، مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: دشمن با سوءاستفاده از این مسئله، هویت، دین، خانواده و مبارزه با حجاب و عفت را هدف قرار داده ولی دانشگاه با برنامه های عقلانی ضروری است نقش خود را جهت ایستادگی در برابر چنین توطئه های دشمنان ایفا کند.
وی نقش استادان دفاع مقدس و توجه به فرهنگ غنی ایثار و شهادت را در خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان و تقویت روحیه ایثار و شهادت مهم دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و از جان‌گذشتگی آنان، دانشگاه را در برابر هجمه های دشمنان بیمه می کند.
دبیر ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این جلسه افزود: حضور استادان درس دفاع مقدس و تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.
عادل اعظم انهر با تاکید بر اینکه از بين بردن فاصله بين نسل گذشته و حال و انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به جوانان یکی از اهداف اصلی تدریس این درس در دانشگاه است عنوان کرد: خنثی سازی نقشه های دشمنان از جمله در اغتشاشات اخیر و جنگ ترکیبی صورت گرفته، تبیین درس دفاع مقدس و اهمیت آن در بین دانشجویان را بیش از پیش نشان می دهد.
به گزارش آنا در پایان این جلسه، به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به نام شهید مصطفی احمدی روشن و سالن دفاع دانشکده علوم پایه این دانشگاه نیز به نام شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای گران قدر هسته ای که پیش از این در جلسه هیات رئیسه واحد ارومیه تصویب شده ‌بود مزین شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته