دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 12:13
در جمع دانشگاهیان واحد سلماس عنوان شد؛

تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار دانشجو، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه فعال هستند.
کد خبر : 841380

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشستی با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس با ارائه آماری از تعداد فارغ‌التحصیلان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، نقش این دانشگاه را در توسعه علمی کشور کم‌نظیر دانست و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار کرد: اکنون نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی کشور در حال تحصیل هستند.

وی افزود: حضور بیش از ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۳۲ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی مفهومی از توسعه علمی و شاخص رشد در کشور است. این دانشگاه مجموعه اجتماعی و مردمی بوده که در سالیان مختلف با تکیه‌بر توانمندی خود در راه پیشرفت میهن اسلامی گام برمی‌دارد. اکنون از مجموع جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان آذربایجان غربی، بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد استان مشغول فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه دانش مایه اقتدار و یک ضرورت جدی ملی است، عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی و نظر رهبر معظم انقلاب، تقویت هرچه بیشتر سطح علم و دانش بوده که دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه سراسری کشور به این مهم توجه دارد. دانشگاه محلی برای تبادل دانش روز بوده و یکی از مهم‌ترین مسیر‌ها برای کسب شغل و درآمد و به تبع آن بالابردن منزلت و جایگاه اجتماعی است که با چرخش‌های تحول‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی بیش‌ازپیش در این مسیر گام برمی‌دارد.

ولیلو با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: انتخاب پیاپی شعار‌های سال با محور مسائل اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب نشان می‌دهد که اقتصاد موضوع مهم و حساس در کشور است. مهار تورم و رشد تولید پیوسته به هم هستند. اصولاً مهار تورم منجر به رشد تولید خواهد شد و تولیدی با ارزش است که پشتوانه علمی داشته باشد. نمود تولید با پشتوانه علمی و دانشی نیز در دانشگاه متجلی می‌شود.

وی به تبیین بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی پرداخت و گفت: دشمن در این شرایط همه ظرفیت خود را به میدان آورده و با الگوسازی‌های مدرن قصد فریب دادن جوانان را دارد و به دنبال آشوب و بر هم زدن نظم اجتماعی جامعه است. توجه به نقش تربیتی استادان در دانشگاه‌ها می‌تواند در پیشرفت، توسعه و دشمن‌شناسی، نقش مهمی ایفا کرده و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را در نطفه خفه کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با ابراز امیدواری از چشم‌انداز آینده این دانشگاه، خواستار برنامه‌ریزی، ارائه فکر و هم‌اندیشی و همدلی همه اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان شد.

به گزارش آنا، در پایان جلسه کارکنان و اعضای هیئت علمی به بیان دیدگاه‌ها و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته