دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1402 - 14:21
سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه در تحقق شعار سال

ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه در تحقق شعار سال
محمدرضا ولیلو تأکید کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان محیط‌های بسترساز علمی، نقش مهمی در تحقق شعار سال جدید دارند.
کد خبر : 840118

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه در دیدار نوروزی با کارکنان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان مرجع دانشی می‌توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند و فضای امید و آینده‌نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، افزود: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه، فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود. رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد. با توجه به رویکرد‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و دست‌یابی به دانشگاه ارزش‌آفرین و کارآفرین گام برداریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب واحد‌های فناورانه تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

ولیلو با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در توزیع مهارت محوری و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، مطرح کرد: توسعه رشته‌های متناسب با آمایش منطقه‌ای، توسعه مدارس عالی مهارتی، مدارس سما و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و افزایش جذب دانشجو در این راستا است.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه نیرو‌هایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه عملیاتی کردن برنامه‌های خود در سه پایه تربیت دانشجو به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن دانشگاه به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های دانشگاه برای تدوین برنامه‌های فرادانشگاهی است که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

*نوروز فرصتی برای تحول و دگرگونی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه نوروز فرصتی برای تحول و دگرگونی است، گفت: امسال ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی عجین گشته‌اند که این اتفاق بسیار مبارک بوده و ضروری است به‌درستی از این ماه بهره ببریم.

ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه در تحقق شعار سال

حجت‌الاسلام سجاد بیگی با اشاره به روایتی از امام صادق اضافه کرد: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد غفران الهی قرار نگیر باید تا رمضان و عرفات دیگر صبر کند که این مهم به عظمت و اهمیت ماه مبارک رمضان تأکید دارد.

وی با اشاره بر نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان رشد تولید و مهار تورم تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال اخیر روی مسئله اقتصاد تأکید ویژه‌ای داشته‌اند؛ بنابراین ضروری است همه نهاد‌ها و ارگان‌ها در این زمینه ورود اساسی پیدا کرده و با همدلی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور گام بردارند. دشمن در دو زمینه اقتصادی و اعتقادی جنگ تمام عیاری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده که به یاری خداوند، رهبری داعیانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته