دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1402 - 13:18

جشنواره فروش قطعات موتورسیکلت پیشتاز تجارت با تخفیف‌های تکرار نشدنی

جشنواره فروش قطعات موتورسیکلت پیشتاز تجارت با تخفیف‌های تکرار نشدنی
مجموعه پیشتاز تجارت از زمان تأسیس تا به الان توانسته است در زمینه فروش قطعات موتورسیکلت عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد و رضایتمندی مشتریان نشانگر این مبحث است. اما این مجموعه به مناسبت عید باستانی نوروز با برگزاری جشنواره‌های فروش که از تخفیفات منحصربه‌فردی بهره می‌برد در صدد فروش انواع لوازم‌یدکی و جانبی موتورسیکلت هستند
کد خبر : 838983

به گزارش خبرگزاری آنا، مجموعه پیشتاز تجارت از زمان تأسیس تا به الان توانسته است در زمینه فروش قطعات موتورسیکلت عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد و رضایتمندی مشتریان نشانگر این مبحث است. اما این مجموعه به مناسبت عید باستانی نوروز با برگزاری جشنواره‌های فروش که از تخفیفات منحصربه‌فردی بهره می‌برد در صدد فروش انواع لوازم‌یدکی و جانبی موتورسیکلت هستند

اگر شما جزو راکبین موتورسوار هستید با مطالعه این مقاله نه‌تنها می‌توانید اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید؛ بلکه جایگاه تعبیه اجزای اصلی موتورسیکلت را می‌توانید شناسایی کنید و از روند کارکرد آن‌ها در موتورسیکلت خود نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی در دست داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید با شیوه عملکرد موتورسیکلت خود هنگام بروز عیب مواجه شوید.

فروش نوروزی پیشتاز تجارت

شاسی موتورسیکلت

در ذیل به معرفی بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده یک موتورسیکلت می‌پردازیم. اولین و مهم‌ترین بخش، شاسی و بدنه موتورسیکلت است. پایه و اساس یک موتورسیکلت و در اصل اسکلت و قاب فلزی یک وسیله نقلیه را شاسی تشکیل می‌دهد. شاسی‌ها به طور خاص از نوعی فلز ساخته می‌شوند که کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند ایمنی یک موتورسیکلت را تضمین کند. این نوع فلز به طور معمول آلومینیوم و یا فولاد است که باید قدرت کافی در برابر وزن متحمل از سوی موتورسیکلت و بار اضافه شده بر روی آن را داشته باشد.

موتور اصلی

موتورسیکلت‌ها دارای یک قلب تپنده هستند که همان موتور اصلی است. باید بدانیم که این موتور است که نیروی مشخص شده جهت حرکت‌کردن را به وجود می‌آورد. البته باید بدانیم که موتور نیز خود از اجزایی تشکیل می‌شود که سیلندرها و پیستون‌ها جزو این بخش هستند. موتورها به‌صورت 2 زمانه و یا 4 زمانه طراحی و تولید شده‌اند و عمدتاً دارای 2 و یا 4 سیلندر هستند.

تایرها

کل سیستم یک چرخ را تایر می‌نامند که متشکل از لاستیک، چرخ، رینگ و... است. باید بدانیم که چرخ‌ها فلزی هستند و لاستیک‌ها از جنس لاستیک مرغوب. سیستم لاستیک‌های موتورسیکلت با هم‌پوشانی یکدیگر باعث می‌شوند که یک موتورسیکلت کشش لازم جهت حرکت را به دست آورد. سپس در ادامه این روند این چرخ‌های فلزی هستند که به سیستم‌های تعلیق موتورسیکلت اتصال می‌یابند و منجر به حرکت می‌شوند.

سیستم تعلیق

یک موتورسیکلت برای رانندگی نرم و لذت‌بخش دارای دو سیستم تعلیق در جلو و عقب موتورسیکلت است. این سیستم باعث می‌شود زمانی که لاستیک‌ها با سطح زمین در تماس هستند تمامی لرزش‌ها و ناهمواری‌های منجر شده  را خنثی کنند و راکب و سرنشین را در ایمن‌ترین حالت ممکن قرار دهند. اما سیستم تعلیق دارای اجزائی است که به این روند کمک می‌کند. در جلوی موتورسیکلت یک جفت لوله قرار دارد و در سیستم تعلیق عقب موتورسیکلت یک بازو که حالت چرخشی دارد و با کمک‌فنر راه‌اندازی می‌شود.

گیربکس‌ها

گیربکس‌ها با همراهی کلاچ و سیستم محرک موتورسیکلت وظیفه خود را که منتقل‌کردن نیروی محرکه از موتور به سمت چرخ عقبی است را انجام می‌دهد. گیربکس‌ها دارای دو بخش هم‌زمان دستی و متوالی در بازار موجود هستند که فعالیت این دو با یکدیگر باعث می‌شود که دنده را به‌صورت دستی و نه اتوماتیک تعویض کنید.

کلاچ

این نوع کلاچ که دستی است می‌تواند تعویض دنده را به‌راحتی انجام دهد. بر روی فرمان با یک دسته تعبیه شده است و می‌توانید با این کلاچ برق چرخ عقب را نیز قطع نمایید. البته باید ذکر کرد که این قطعه جزو لوازم‌ یدکی موتور سیکلت محسوب می‌شود.  

اگزوز

در طراحی اگزوزها، عملکردشان به‌گونه‌ای تعریف شده است که انواع گازهای پر حرارت درون موتور به سمت لوله‌های خروجی منتقل شود و در نتیجه موتور را خنک کند. همچنین مصرف بنزین را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

فروش نوروزی پیشتاز تجارت

سوئیچ

نوعی سوئیچ در موتورسیکلت شما وجود دارد که با احتراق باعث می‌شود برق موردنیاز برای شمع موتورسیکلت و چراغ‌های راهنما و خطر را مهیا کند.

سیستم ترمز

موتورسیکلت دارای دو ترمز جلو و عقب است که اهرم ترمز جلو بر روی فرمان قرار دارد و ترمز عقب با پدال پایی کار می‌کند. ترمز در واقع باعث کاهش سرعت و در نتیجه توقف کامل موتورسیکلت می‌شود.

زیر پایی

نوعی قطعه فلزی که با روکش لاستیکی در دو طرف بدنه موتورسیکلت کنار پدال‌های پایی قرار دارد و به زیر پایی معروف است به این دلیل تعبیه شده است که هم سرنشین و هم راکب چه هنگام توقف و چه در حین حرکت پاهای خود را بر روی آن قرار دهند. لاستیک روکش آن بعد از مدتی فرسوده می‌شود و باید تعویض گردد. این روکش جزو لوازم جانبی موتور سیکلت به‌حساب می‌آید.

دنده‌ها

اهرم تعویض دنده‌ها بر روی فرمان موتورسیکلت قرار دارد که به‌راحتی قابل‌استفاده است. دنده‌ها به‌طورقطع وظیفه سرعت موتورسیکلت را بر عهده دارند و هر چه عدد بالاتری را به هنگام رانندگی انتخاب کنید سرعت شما بیشتر می‌شود.

داشبورد

در موتورسیکلت چنین قطعه‌ای آن طور که از اسم داشبورد مانند خودرو انتظار می‌رود وجود ندارد؛ بلکه با فضایی مواجه هستیم که تمامی عقربه های مورد نیاز جهت راندن یک موتورسیکلت یعنی سرعت، کیلومتر، سوخت و هشدارها را در خود جای داده است.  

جک

اصولاً موتورسیکلت‌ها را برای پارک‌کردن در مکانی و یا قراردادن در پارکینگ نمی‌توان به دیوار تکیه داد؛ بنابراین در دو طرف بدنه نزدیک به چرخ عقب دوپایه فلزی سنگین قرار داده شده است که وظیفه ایستایی موتورسیکلت را بر عهده دارند. این پایه‌ها از جنس فلز محکمی هستند که قابلیت تحمل وزن موتورسیکلت را داشته باشند. همچنین می‌توان از یکی از این پایه‌ها نیز استفاده نمود.

زین

یک زین بلند که پس از باک قرار دارد و محل نشستن راکب و سرنشین است نشیمنگاه موتورسیکلت محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از روکش‌های متنوع از پوسیدگی آن در برابر آفتاب و شرایط جوی جلوگیری کرد. این روکش‌ها را می‌توانید در قسمت لوازم تزئینی موتور سیکلت مشاهده کنید.

دسته کنترل

موتورسیکلت‌ها دارای دودسته بزرگ هستند که بوق، ترمز و تمامی اهرم‌های موردنیاز بر روی آن‌ها تعبیه شده است. در اصل به فرمان متصل هستند و وظیفه تعادل و توازن موتورسیکلت را به سمت چپ یا راست و مستقیم بر عهده دارند.

فروش نوروزی پیشتاز تجارت

فروشگاه قطعات موتور سیکلت پیشتاز تجارت

مجموعه پیشتاز تجارت از زمان تأسیس تا به الان توانسته است در زمینه فروش قطعات موتورسیکلت عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد و رضایتمندی مشتریان نشانگر این مبحث است. اما این مجموعه به مناسبت عید باستانی نوروز با برگزاری جشنواره‌های فروش که از تخفیفات منحصربه‌فردی بهره می‌برد در صدد فروش انواع لوازم‌یدکی و جانبی موتورسیکلت هستند که خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت این مجموعه نسبت به خرید با تخفیف اقدام نمایند. این مجموعه در زمینه انواع موتورسیکلت‌ها اعم از برندهای هوندا، کلیک و طرح کلیک و... فعالیت می‌کند و شما خریدار محترم می‌توانید در این بازه زمانی از تخفیفات کلیه لوازم‌یدکی این وسایل نقلیه استفاده بهینه ببرید. 

منبع: پیشتاز تجارت https://pishtaztejarat.com/

 

انتهای رپرتاژ خبری/ 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته