دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برگزار شد

کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برگزار شد
بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
کد خبر : 837057

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مسعود شفیعی؛ رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه و دبیر دائمی کنگره سه جانبه در بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی بصورت حضوری توسط جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت ودانشگاه با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد گفت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم انقلاب، ضرورت توجه به نقش سازنده دانشگاه، صنعت و دولت برای توسعه ملی بیش از پیش دیده می‌شود.

وی افزود: شکل گیری، بکارگیری و گسترش ظرفیت‌های ملی نیازمند توجه ویژه به نقش اساسی و محوری این همکاری برای توسعه کمی و کیفی بوده، توجه به جایگاه علم و تلاش برای رساندن ایده به ثروت برای آبادانی ایران اسلامی فرصت آفرین است.

وی گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در آغاز ورود به سال ۱۴۰۲، بهانه خوبی برای نگاه به راه طی شده و مستمر این کنگره در طول سالیان گذشته می‌باشد تا برای ساختن جامعهء آینده در افقی وسیع‌تر به این موضوع پرداخته شده، برنامه ریزی برای تاثیرگذاری و حضور موثر اشخاص و نهاد‌ها در پیشرفت این سرزمین یادآوری شود.

 شفیعی گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی فراتر از ظرفیت‌های سرزمینی، قشر عظیمی از نخبگان متعهد و متخصص را به عنوان موتور محرک این اکو سیستم می‌بیند، که می‌توانند موجبات پیشبرد توسعه ملی را فراهم کنند.

وی افزود: این نخبگان می‌توانند با شکل دهی و تقویت همکاری سازنده دولت، دانشگاه و صنعت مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی نظام، امکان پیاده سازی بسیاری از آرزو‌های مادی و معنوی مرتبط با پیشرفت ایران را فراهم کنند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیدواریم مراکز علمی و اجرایی به این نکته توجه کنند که علاوه بر نقش ویژه‌ی این همکاری در توسعه ملی، ارزیابی و پایش مستمر این تعاملات موجب شناخت صحیح توانمندی‌ها و فرصت‌ها و نیز دیدن سریع مشکلات و چالش‌ها می‌شود و راه را برای مشارکت در طراحی فرآیندی کارآمد و قابل اطمینان هموار می‌سازد.

وی گفت: امیدواریم راهکار‌های ارائه شده در این کنگره توسط صاحب نظران موثر واقع شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته