دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 16:58

نوآوری و سلامت؛ کنگره‌ای برای آشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی

دومین کنگره نوآوری و سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تاریخ 24 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 257832

به گزارشگروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علی نیکبخت، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر دومین کنگره نوآوری و فناوری در حوزه سلامت اظهار کرد: این کنگره در اولین دوره در دانشگاه شهید‌بهشتی برگزار شده و قرار است دومین دوره آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.


وی با بیان اینکه دومین کنگره نوآوری و فناوری در حوزه سلامت 24 بهمن‌ماه در 3 بخش برگزار می‌شود، خاطر‌نشان کرد: برگزاری دو پنل تخصصی و چالشی با موضوع فناوری سلامت و برگزاری 3 رویداد ایده بازار از بخش‌های این کنگره محسوب می‌شوند.


به گفته دبیر دومین کنگره نوآوری و فناوری در حوزه سلامت، نوآوری و بومی‌سازی در حوزه فناوری علوم پزشکی و سلامت، e-care ،e-health نظام ارجاعات، مدیریت سلامت و موارد مرتبط، فناوری‌های مرتبط به صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و خدمات کاربردی حوزه سلامت و مهندسی پزشکی، فناوری‌های سیستم‌های تشخیص و تصویر‌برداری، تجهیزات آزمایشگاهی از محورهای اصلی این کنگره محسوب می‌شوند.


وی با بیان اینکه کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه سلامت در این کنگره حضور دارند، بیان داشت: بناست در 3 بخش ایده بازار 20 ایده و طرح ارائه شوند.


نیکبخت افزود: هدف از برگزاری این کنگره همکاری‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و دانشگاه‌های مهندسی در آینده است.


وی افزود: در این کنگره نمایندگانی از دانشگاه‌های خواجه نصیر، شهید‌بهشتی، علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این کنگره، معرفی محصولات در حوزه سلامت توسط نوآوران به جامعه پزشکی است تا در نهایت مورد استفاده جامعه قرار بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته