دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بهار آینده؛

اسپانیا مهمان افتخاری «بازار فیلم کن» می‌شود

اسپانیا مهمان افتخاری «بازار فیلم کن» می‌شود
سینمای اسپانیا مهمان افتخاری «بازار فیلم کن» در سال ۲۰۲۳ خواهد شد.
کد خبر : 836532

 به گزارش خبرنگارسینمایی خبرگزاری آنا، بازار فیلم کن (مارش دو فیلم) امسال به صنعت سینمای اسپانیا ادای دین خواهد کرد. این جشنواره، رسماً اسپانیا را به عنوان مهمان افتخاری خود در ۲۰۲۳ معرفی کرد.

بعد از معرفی هند به عنوان مهمان افتخاری خود در سال گذشته، اسپانیا دومین مهمان افتخاری مارش دو فیلم خواهد بود. این اقدام به معنای بذل توجه ویژه به صنعت فیلم یک کشور است. از فیلم‌های داستانی گرفته تا مستند و انیمیشن و رئالیتی شو همه و همه در این بازار عرضه می‌شوند. وزرای تجارت و سرمایه گذاری اسپانیا و موسسه سینماتوگرافی و اودیوویژوال آرتس (ICAA) با هم در بازار فیلم کن تلاش می‌کنند تا محتوا و استعداد‌های اسپانیایی را عرضه کنند.

مدیر اجرایی مارش دو فیلم گیلوم اسمیول گفت: «ما خیلی مفتخریم که از اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری امسال بازار ویژه فیلم کن میزبانی کنیم. در اولین سال حضورم به عنوان رئیس مارش، از این که کارم را با صنعت سینمای این کشور بسیار خلاق شروع می‌کنم بسیار خوشحالم. اسپانیا حضور بسیار پررنگی در برنامه‌های مارش دو فیلم خواهد داشت و مایل است که تجربیات خود را با کل جامعه حرفه‌ای سینما در میان بگذارد و امیدوار است که بتواند حمایت بین المللی را جذب کند و بتواند نقش اسپانیا به عنوان یک قطب فیلم سازی در اروپا را تقویت کند.»

صنعت فیلم سازی اسپانیا در چند سال گذشته رشد و پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است که این تا حدی به دلیل موفقیت سریال‌های پرفروش شبکه نتفلیکس مانند «خانه کاغذی» و «الیت» و همچنین نسل جدیدی از فیلم ساز‌ها که کارشان در سطح بین المللی دیده شده است، می‌باشد.

«مارش دو فیلم ۲۰۲۳» امسال در ۱۶ الی ۲۴ می (۲۶ ردیبهشت تا ۳ خردد ۱۴۰۲) همزمان با هفتاد و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته