دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1402 - 09:09
رئیس سازمان سمت در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

کم‌کاری در بازنگری سرفصل دروس علوم انسانی و اسلامی

کم‌کاری در بازنگری سرفصل دروس علوم انسانی و اسلامی
رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی گفت: باید سرفصل دروس دانشگاه‌های انسانی و اسلامی حتما به‌روز و بازنگری شوند و در این زمینه کم کار کرده‌ایم. 
کد خبر : 836046

حجت‌الاسلام داود مهدی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره بازنگری سرفصل دروس کتب علوم انسانی و اسلامی دانشگاه‌های کشور گفت: باید سرفصل دروس دانشگاه‌های انسانی و اسلامی حتما بروز و بازنگری شوند و در این زمینه کم کار کرده ایم. 

وی افزود: در زمینه علوم انسانی و صنعت کار‌های علمی تولیدی تالیفی زیادی می‌توانیم انجام دهیم، منتهی مشکل اصلی این است که دانشگاه و صنعت ارتباط خوبی ندارند و باید آن‌ها را با یکدیگر آشتی دهیم. 

مهدی‌زادگان بیان کرد: دانشگاه و صنعت باید با هم تنیده شوند و این موضوع تنها مربوط به حوزه علوم انسانی نیست، بلکه صنعت باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها و حوزه علوم انسانی داشته باشند. برای مثال ایران خودرو دارای ۳۰ تا ۴۰ هزار کارمند است که همین موضوع روابط اجتماعی با کار، تولیدات، ابزار و تکنولوژی را شکل می‌دهد که تمام این موارد جزو مباحث علوم انسانی هستند که با دعوت و مشارکت استادان علوم انسانی در آن فضا باعث تقویت همه جانبه می‌شوند.

** استادان برای پیشبرد اهداف صنعت باید پژوهش کنند 

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) ادامه داد: استادان علوم انسانی باید در زمینه‌های گوناگون صنعت مطالعه و پژوهش کنند و با ارائه راهکار و ایده باعث پیشرفت صنعت شوند، زمانی که با صنعت ارتباط برقرار می‌کنیم پیشنهاد تاسیس گروه تخصصی را ارائه می‌دهیم تا پیشرفت کشور را رقم بزنیم. 

مهدی‌زادگان  با بیان اینکه وزیر نفت خواستار راه اندازی گروه تخصصی در سازمان سمت و استفاده از استعداد استادان علوم انسانی است، تاکید کرد: ایشان گفته بودند که اگر در زمینه رابطه مباحث علوم انسانی و وزارت آثار تولید شود از آن‌ها استقبال می‌کنیم تا صنعت پیشرفت کند. 

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) ادامه داد: هر نهاد صنعتی که مایل باشد پیشنهادی در زمینه راه اندازی نهاد تخصصی در سازمان سمت مطرح کند با کمال میل آن را می‌پذیریم تا مباحث علوم انسانی در آن ذکر شوند و به اینصورت رابطه علوم انسانی و صنایع تقویت شوند؛ چرا که این مسئله موفق‌ترین کار در مسیر تقویت دانشگاه‌ها با صنعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته