دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 14:51
با تجلیل از «جنگ شناختی» نوشته «حمیدرضا مقدم‌فر»؛

«فاتحان» و «۲۷ بعثت» ناشران برگزیده جشنواره پاسداران اهل قلم شدند

«فاتحان» و «۲۷ بعثت» ناشران برگزیده جشنواره پاسداران اهل قلم شدند
کتاب «جنگ شناختی» که توسط حمیدرضا مقدم‌فر و ابراهیم محسنی آهویی تالیف و توسط خبرگزاری تسنیم و دانشگاه جامع امام حسین (ع) منتشر شده است حائز رتبه شناخته شد.
کد خبر : 834558

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، هفدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم صبح امروز با حضور سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران برگزار شد.

«فاتحان» و «۲۷ بعثت» ناشران برگزیده جشنواره پاسداران اهل قلم شدند

** «جنگ شناختی» برگزیده شد

در این جشنواره از میان ۲۸۳ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تاریخی، دفاعی و علمی، ۴۳ اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر شناخته شدند.

کتاب «جنگ شناختی» که توسط حمیدرضا مقدم‌فر و ابراهیم محسنی آهویی تالیف و توسط خبرگزاری تسنیم و دانشگاه جامع امام حسین (ع) منتشر شده است حائز رتبه شناخته شد.

همچنین در بخش جایزه ویژه شهید سلیمانی «حاج قاسمی که من می‌شناسم» اثر علی شیرازی و «اسرار سلیمانی» اثر احد کریمخانی، در بخش زندگینامه شهدا «صبح روز نهم» اثر گلعلی بابایی، «چهل قدم تا عشق» اثر سیدحسن شکری و «بی‌بی‌سطنت» اثر محمدهادی زرگری، در بخش زندگینامه و خاطره «قصه قبرستون» اثر حسین شرفخانلو، «من جانباز نیستم» اثر سیدمیثم موسویان و «جامانده از حبیب» اثر محمدعلی همتی برتر شدند.

در بخش داستان «دختر موشرابی» اثر محمد حسین‌زاده، «آراز» اثر علی‌اصغر مداحی، «پرواز اسب سفید» اثر سیده عذرا موسوی و «مرد راه» اثر اکبر صحرایی، در بخش شعر «چشم آسمان» و «شبخوانی دریا»، در بخش اعتقادی «کاربست مصلحت برای حفظ نظام اسلامی» اثر هادی خشنودی، «بیع غرری» اثر سیدمحمد حیدری خورمرزی، «دلالت‌پژوهی سنن الهی» و «جریان‌شناسی عملکردی فکر تشیع انگلیسی» اثر عبدالله نوری، در بخش فرهنگی «ماموریت فرهنگی» اثر محمدمهدی علیشیری، «نفوذ فرهنگی» اثر احمدعلی فتحی و «توفیق» اثر معصومه زهراکار، در بخش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب «دیروز، امروز، فردا» اثر رضا فیضی و در بخش سیاسی «روایت پدرخوانده» اثر حجت‌الله نوری‌ساری، «جریان تکفیری در سوریه» اثر محمدتقی رکنی و «عراق ۱۴۴۳» اثر علی کارشناس برگزیده شدند.

در بخش تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «شناسنامه لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس» اثر مصطفی عابدی قشلاقی، «تاریخ شفاهی دفاع مقدس سیدیحیی صفوی» اثر حسین اردستانی و یحیی نیازی و «دشمن پشت دروازه‌های شهر» اثر نعمت‌الله سلیمانی‌خواه، در بخش تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت «منظومه انقلاب کاتالیزور تمدن‌ساز» اثر سجاد صالحی و «حادثه ۱۳ آبان در سفارتخانه آمریکا و جنگ ایران و عراق» اثر حمید حقیقی برتر شدند.

در بخش امنیتی و دفاعی «نفوذ نرم» اثر محمد غلام قوام‌آبادی و «محیط‌شناسی ژئوپلیتیکی - امنیتی منطقه شمال غرب ایران» اثر جواد استکی، در بخش مدیریت و اقتصاد مقاومتی «روانشناسی پرورش مدیران کارآمد» اثر مرتضی کریمی، «مقاوم‌سازی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» اثر اله مراد سیف، «مداخلات روان‌شناختی در بحران» اثر خدابخش احمدی، در بخش پزشکی «جنبه‌های بالینی، بیولوژیکی و مولکولی کووید ۱۹» اثر امیر واحدیان عظیمی، «پیشگیری و کنترل ویروس کرونا» اثر علی مهرابی توانا، و در بخش فنی «مبانی طراحی ساختمان‌های امن جمعی» اثر حجت قائدی و سیدجواد هاشمی فشارکی، «زیرساخت‌های پرخطر» اثر عباس کاوند، «مدیریت بر سامانه‌های غذایی در نیرو‌های مسلح» اثر علی قربان‌پور و «اصول طراحی گرین و تحلیل بالستیک داخلی موتور سوخت جامد» برگزیده شدند.

«فاتحان» و «۲۷ بعثت» ناشران برگزیده جشنواره پاسداران اهل قلم شدند

** نشر فاتحان و نشر ۲۷ بعثت به عنوان ناشران برگزیده شدند

همچنین از نشر فاتحان و نشر ۲۷ بعثت به عنوان ناشران برگزیده و «محمد حبیبی» کاتب قرآن تقدیر شد. از همسر سردار شهید همدانی روای کتاب «خداحافظ سالار» نیز تجلیل شد.

سردار آسودی دبیر جشنواره پاسداران اهل قلم گفت: که در ۱۷ دوره گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۱۱۱ اثر از سوی ۷ هزار و ۳۷۰ نویسنده به جشنواره ارسال شد که ۶۵۳ اثر برگزیده شناخته شدند.

در مراسم صبح امروز از پوستر فراخوان هجدهمین دوره جشنواره پاسداران اهل قلم و کتاب ۱۱۰ شهید واحد تبلیغات و فرهنگی سپاه نیز رونمایی شد.

«فاتحان» و «۲۷ بعثت» ناشران برگزیده جشنواره پاسداران اهل قلم شدند

**  صفوی: هدف یک پاسدار نیز باید عاقبت به خیری باشد

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جشنواره پاسداران اهل قلم که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: از طرف رهبر معظم انقلاب وکیل هستم تا سلام ایشان را به شما نویسندگان و پژوهشگران و خانواده‌هایتان برسانم.

وی با بیان اینکه پاسدار باید اهل فکر، ذکر، قلم، علم و عمل صالح باشد‌ تصریح کرد: بهترین عمل صالح نیز جهاد فی سبیل الله است. هدف یک پاسدار نیز باید عاقبت به خیری باشد. 

** فحاشی و توهین دشمنان نباید موجب عقب‌نشینی اهل فکر شود

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقات اخیر اشاره کرد و متذکر شد: دشمن در اتفاقات اخیر به دنبال اجرای جنگ ترکیبی و شناختی بود و در این راستا از همه ابزار حتی فحاشی و توهین استفاده کرد. در چنین حوادث و اتفاقاتی، افرادی باید باشند تا از دشمنی‌ها نترسند و صحنه را به‌خوبی تبیین کنند.

وی با اشاره به «جهاد تبیین» ابراز داشت: پاسداران اهل فکر باید دست به قلم بشوند و کارهای پژوهشی و تحقیقی انجام بدهند. همه باید در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند و مرعوب صحنه‌آرایی‌های دشمنان نشوند. فحاشی و توهین دشمنان نباید موجب عقب‌نشینی اهل فکر شود.

سرلشکر صفوی با تاکید بر این مهم که مقام معظم رهبری جبهه مقاومت را توسعه دادند و اگر ایشان نبودند سوریه و... از دست رفته بود، خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی فرمانده در میدان بود و رهبری صحنه‌ها را هدایت می‌کردند.

** ایران و خلیج فارس شاه‌راه ترانزیت روسیه است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به این مطلب که دشمنان به دنبال انزوای ایران هستند و نمی‌خواهند ایران چهارراه جهانی باشد، تصریح کرد: نگاه ایران به همسایگان که 600 میلیون نفر جمعیت و میلیاردها دلار تجارت دارند، نگاه خوبی است اما روابط باید گسترده‌تر شود و افزایش یابد.

وی در بخش دیگر به اتفاقات جهان هم اشاره داشت و ضمن تشریح ابعاد جنگ روسیه و اکراین گفت: پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، اروپا راه‌های ترانزیت را به روی روسیه بست. روسیه آماده است تا بخش عظیمی از این ترانزیت را از طریق ایران و خلیج فارس انجام دهند. حق ترانزیتی که می‌تواند نصیب ایران شود رقم بزرگی است اما لازمه آن این است که زیرساخت‌های ایران توسعه یابد و پذیرای حجم ترانزیت باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته