دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1401 - 10:44
فرماندار برخوار عنوان کرد؛

«طرح پویش» حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت

«طرح پویش» حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت
محمدرضا قربانی طرح پویش را حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت عنوان کرد.
کد خبر : 833406

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، محمدرضا قربانی فرماندار برخوار در همایش «دانشگاه، صنعت، تحصیل و اشتغال» که با حضور صنعتگران و کارآفرینان بزرگ منطقه صنعتی دولت‌آباد و استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: طرح پویش و این‌گونه همایش‌ها حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت است و با این طرح و اشتغال همزمان با تحصیل، دانشجو شغل مورد علاقه خود را می‌یابد و بهتر می‌تواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند. امروزه یکی از معضلات و مشکلات این بوده که رشته تحصیلی افراد و کاری که انجام می‌دهند مطابقت ندارد.

وی افزود: باید در دانشگاه‌ها مهارت‌آموزی نیز در کنار آموزش و درس وجود داشته باشد تا دانشجو در زمان اشتغال با مشکل مهارت مواجه نشود. نیاز است تا موارد مورد نیاز صنایع را در دانشگاه‌ها وارد و علوم را بومی‌سازی کنیم. با مهارت‌آموزی دانشجو از طریق صنعت، نیاز صنعت و دانشجو برطرف می‌شود و باید از این طریق نه تنها دانشگاه‌ها بلکه مدارس را نیز توانمند کنیم.

فرماندار برخوار ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد گام‌های بسیار خوبی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت برداشته و با حضور دانشجو در صنعت و کسب مهارت در کنار تحصیل در واقع نیاز صنعت به نیروی ماهر و هزینه‌های صنایع، دانشگاه و آموزش و پرورش نیز کاهش می‌یابد.

قربانی گفت: صنایع نیز می‌توانند با اعزام نیرو‌های متخصص خود به دانشگاه برای آموزش نسل جوان و ترکیب مناسب اشتغال و تحصیل، گام‌های مؤثری بردارند. برگزاری کارگروه‌ها و کمیسیون‌های ماهانه در راستای نیازسنجی صنعتگران و استفاده از طرح‌ها و رساله‌های دانشجویان در زمینه رشد صنعت و استفاده از تجارب صنعتگران در دانشگاه می‌تواند در این زمینه کارساز و مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته