دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1401 - 09:58
در میانه تنش واشنگتن-پکن؛‌

دریای چین جنوبی صحنه رزمایش نیروی دریایی آمریکا است

دریای چین جنوبی صحنه رزمایش نیروی دریایی آمریکا است
بعد از آنکه اقدام آمریکا مبنی بر ساقط کردن یک بالون چینی به تشدید تنش میان واشنگتن-پکن منجر شد، شاهد برگزاری رزمایش ناوگروه تهاجمی ایالات متحده در آبراه مورد مناقشه دریای چین جنوبی هستیم.
کد خبر : 831686

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از نِیوی تایمز، نیروی دریایی آمریکا در برهه‌ای که روابط واشنگتن-پکن به واسطه ماجرای بالون چینی پر تنش شده است، از برگزاری رزمایش در آبراه راهبردی دریای چین جنوبی خبر داد.

ناوگان هفتم ایالات متحده که در ژاپن مستقر است، اعلام کرد: ناوگروه تهاجمی «یو اس س نیمیتز» و یگان سیزدهم تفنگدارن دریایی آمریکا، مشغول انجام عملیات در دریای چین جنوبی هستند.

از زمان آغاز یا پایان احتمالی این رزمایش که در آن علاوه بر کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی، واحد‌هایی از نیروی زمینی هم دخیل هستند، اطلاعی در دست نیست.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که این عملیات مشترک حضور قدرتمندی در منطقه ایجاد کرده و از صلح و ثبات حمایت می‌کند. دربخشی از این بیانیه آمده است: به‌عنوان نیروی واکنش سریع، آماده اجرای طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها از جمله استقرار تفنگداران دریایی در خشکی، امدادرسانی و بازدارندگی علیه دشمنان از طریق قدرت رزمی هستیم.

پکن مدعی مالکیت بر بخش عظیمی از دریای چین جنوبی است و به شدت فعالیت نظامی سایر کشور‌ها در این آبراه راهبردی را که سالانه ۵ تریلیون دلار کالا از آن عبور می‌کند، زیر نظر دارد. 

ایالات متحده همچنین در حال تقویت روابط نظامی خود با فیلیپین است، که با گارد ساحلی چین در منطقه در چند نوبت تقابل داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته