دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اتفاقی عجیب؛

کمپانی دیزنی ۷۰۰۰ نفر را تعدیل می‌کند و به سهامدارانش پاداش می‌دهد!

کمپانی دیزنی ۷۰۰۰ نفر را تعدیل می‌کند و به سهامدارانش پاداش می‌دهد!
دیزنی حدود ۲۲۰ هزار کارمند دارد که از این تعداد ۱۶۶ هزار نفر در ایالات متحده شاغل هستند. تعدیل ۷۰۰۰ نفر به معنای کاهش ۳ درصدی نیروی کار این شرکت در سراسر دنیا است.
کد خبر : 831481

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، به گزارش سی ان ان، دیزنی قصد دارد ۷۰۰۰ کارمند خود در سراسر جهان را اخراج کند. این تصمیم بخشی از یک طرح صرفه جویی چند میلیارد دلاری است که هدفش کمک به اجرای عملیات‌های این شرکت در دورانی است که صنعت رسانه با چالش‌های بسیاری رو به رو شده است.

دیزنی حدود ۲۲۰ هزار کارمند دارد که از این تعداد ۱۶۶ هزار نفر در ایالات متحده شاغل هستند. تعدیل ۷۰۰۰ نفر به معنای کاهش ۳ درصدی نیروی کار این شرکت در سراسر دنیا است.

مدیرعامل دیزنی، باب ایگر، گفته است: «در حالی که این تصمیم برای رفع چالش‌هایی که امروز با آن‌ها رو به رو هستیم ضروری است، اما به هر حال این یک تصمیم بسیار دشوار بود. بعد از اخراج مدیرعامل قبلی دیزنی، باب چاپک، توسط هیئت مدیره این شرکت، باب ایگر بار دیگر سکان رهبری این شرکت بزرگ را به دست گرفت. «من احترام بسیار زیادی برای استعداد و از خودگذشتگی کارکنانمان در سراسر دنیا قائل هست و به خوبی می‌دانم که این تصمیم چه تاثیری ممکن است روی زندگی افراد بر جای بگذارد.»

این شرکت پرداخت سود سهام خود در طول پاندمی کرونا را متوقف کرده بود. اما ایگر اعلام کرد که به زودی این روند از سر گرفته می‌شود.

«اکنون که اثرات پاندمی را تا حدود زیادی پشت سر گذاشته ایم، قصد داریم از هیئت مدیره بخواهیم تا با از سر گیری پرداخت سود سهام در پایان سال مالی جاری موافقت کند. طرح‌های صرفه جویی در هزینه‌های ما این امکان را فراهم خواهد کرد؛ و درحالی که برای شروع رقمی که پرداخت می‌شود اندک خواهد بود، اما امیدواریم که به مرور زمان این رقم افزایش پیدا کند.»

صرفه جویی‌های بیشتر

ایگر همچنین اعلام کرد که شرکت قصد دارد ۵/۵ میلیارد دلار در هزینه‌های شرکت صرفه جویی کند و ۵/۲ میلیارد دلار آن بابت صرفه جویی‌های سالیانه در عملیات‌های «غیرمحتوایی» خواهد بود. منظور از عملیات‌های محتوایی واحد‌های کاری مانند فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی هستند.

او گفت ۵۰ درصد از صرفه جویی در هزینه‌ها از محل هزینه‌های بازاریابی، ۳۰ درصد از محل صرفه جویی در هزنه‌های نیروی کار و ۲۰% از محل سرمایه گذاری کمتر روی فناوری تبلیغات و هزینه‌های دیگر تامین می‌شود. از آنجایی که دیزنی هر ساله هزینه زیادی بابت تبلیغات می‌پردازد، کاهش یک میلیارد دلاری در هزینه‌های بازاریابی سالیانه مشکلات بیشتری را برای رسانه‌های دیگر و شرکت‌های تکنولوژیکی به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته