دیزنی؛ روی محتوای اصیل سرمایه گذاری میکند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، زمانی والت دیزنی پرسیده بود «چرا باید رشد کنیم و بزرگ شویم؟» در شرایطی که کمپانی دیزنی خود را برای برگزاری یکصدمین سالگرد تاسیسش در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ آماده میکرد، این کمپانی همچنان علاقهاش را برای جوانان و افرادی که قلب جوان دارند حفظ کرده بود.
بزرگترین کمپانی هالیوودی امسال قصد دارد بیشتر از هر شرکت دیگری روی محتوای اصیل (ارجینال) سرمایه گذاری کند. با داشتن چهار فیلم از ده فیلم پرفروش تاریخ هالیوود و همین طور با داشتن بیشترین تعداد مشترک در پلتفرمش این کمپانی حکمفرمایی میکند. از مالکیت فکری این کمپانی در خلق انواع و اقسام محصولات استفاده میشود و شهربازیها و دیزنی لندهایش در همه جای دنیا دیده میشوند. فراتر از یک کسب و کار، شاید دیزنی موفقترین کارخانه فرهنگ سازی است که دنیا تا به امروز به خود دیده است.
برای همین اتفاقات ریز و درشتی که امروز برای این کمپانی میافتد دامنه بسیار گستردهای دارد. عدم قطعیت و تردید درباره آینده سودآوری امپراتوری عظیم سرگرمی دیزنی پرسشهای زیادی را مطرح کرده است. در نوامبر سال گذشته، دیزنی مدیر عاملش را اخراج کرد و به زودی جایگزین او را معرفی خواهد کرد.
دیزنی همچنین با شورش یک شرکت سرمایه گذاری رو به رو است که سهم بیشتر در تصمیم گیریهای کلان دیزنی میخواهد. شکایتها و محاکمههای دیزنی فقط یک درام ساده نیستند. البته بحرانهای مشابهی را میتوان در دیگر شرکتهای مطرح فیلم سازی هالیوودی از شرکت برادران وارنر گرفته تا نتفلیکس نیز مشاهده کرد.
دلیل همه اینها تحول و انقلاب فناورانه است که با تمام قدرت سعی در سر و ته کردن غول عظیم هالیوود دارد؛ بنابراین باید نشست و دید که در آینده چه اتفاقی میافتد.
انتهای پیام/