دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 13:10
دبیر علمی چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران مطرح کرد؛

انجماد 15 ساله تعرفه‌های جراحی و دیه‌ای که هرسال تغییر می‌کند

دبیر علمی چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران عنوان کرد: تعرفه‌های پزشکی مربوط به 15 سال گذشته است در حالی‌که نرخ دیه سالانه تغییر می‌کند، بنابراین اگر پزشکان با تعرفه 15 سال گذشته کار می‌کنند اگر خطایی از آنها رخ دهد باید براساس نرخ روز دیه پرداخت کنند.
کد خبر : 83049

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سیاوش صحت در نشست خبری که به مناسبت چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران برگزار شد، گفت: بیماری‌های قلبی، تروما و سرطان شایع‌ترین علل مرگ و میر ایرانیان است. به همین دلیل در این کنگره جامعه جراحان به بحث تروما و سرطان‌ها بیشتر خواهند پرداخت.


وی درباره خطاهای پزشکی افزود: خطای پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاهی آمریکا حدود 18 درصد است، اما به مرگ منتهی نمی‌شود و یک سوم مرگ و میرها در این کشور به دلیل خطاهای پزشکی است، بنابراین می‌توان گفت خطای پزشکی در تمام کشورهای دنیا از جمله آمریکا وجود دارد و یک امر غیرقابل انکار است، اما رسانه‌ها باید در مطرح کردن خطاهای پزشکی حیثیت و آبروی پزشکان را حفظ کنند.


دبیر علمی چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران عنوان کرد: در تحقیقاتی که انجام شده مشخص شد در 40 تا 41 درصد تصادفات، موتورسواران مقصر هستند و در 45 درصد موارد نیز عامل تصادف موتورسواران شناخته شده‌اند که متاسفانه در کاشان این آمار به 60 درصد رسیده است، بنابراین این مسئله جامعه جراحان را برآن می‌دارد که درباره تصادفات، تروما و مشکلات ناشی از آن به بحث بنشینند و در این خصوص آخرین دستاوردهای دنیا را با یکدیگر در میان بگذارند.


صحت در ادامه درباره تعرفه‌های پزشکی توضیح داد:‌ نرخ تعرفه‌ها بر اساس سال 1380 و دیه‌ها بر اساس سال 95 است، یعنی پزشکان با تعرفه 15 سال گذشته کار می‌کنند، اما اگر خطایی از آنها بروز کند باید بر اساس نرخ روز دیه پرداخت کند که این مسئله بسیار ناعادلانه و ظلم در حق پزشکان محسوب می‌شود.


دبیر علمی چهلمین کنگره جامعه جراحان ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره این کنگره گفت: چهلمین کنگره جامعه جراحان با حضور بیش از 2 هزار مهمان در مورخ 20 تا 24 اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره پزشکان از تخصص‌هایی از قبیل زنان و زایمان، ارتوپدی، اورولوژی، بیهوشی، مغز و اعصاب، کودکان، رادیولوژی و غیره حضور خواهند داشت تا آخرین دستاوردهای علم پزشکی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: پزشکان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته