دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست شورای امامت و مهدویت سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

پیشگامی دانشگاه آزاد در امور مهدوی و نگاه توحیدی به امور فرهنگی

پیشگامی دانشگاه آزاد در امور مهدوی و نگاه توحیدی به امور فرهنگی
مسئولان در نشست شورای امامت و مهدویت استان سیستان و بلوچستان عنوان کردند که دانشگاه آزاد اسلامی در امور مهدوی پیشگام بوده و نگاه توحیدی این دانشگاه در امور فرهنگی قابل تأمل است.
کد خبر : 827419

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، مسعود اکبری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست شورای امامت و مهدویت که با حضور موسی شهرکی رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود زاهدان و منصور نیک‌پناه قائم مقام این بنیاد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در امور مهدوی و برنامه‌هایی که متصل به حکمت دینی و اولیا و انبیاست، پیشگام بوده و کار فرهنگی برای دانشجویان این مرز و بوم که قرار است در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند، ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در سنوات گذشته گفت: برگزاری ۹ دوره همایش‌های قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت از دهه ۹۰ تاکنون ازجمله فعالیت‌هاست که دهمین دوره آن را هم در دست انجام داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برگزاری همایش حکمت و ادبیات در فرهنگ و تمدن اسلامی در دو هفته گذشته، برگزاری همایش منجی‌گرایی در ادیان در واحد ایرانشهر (سال گذشته) و دومین جشنواره شعر ملی نبوی -که دوم اسفندماه برگزار می‌شود- گواه این امر است.

اکبری‌زاده با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید عنوان کرد: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی اکنون دانشگاه حل مسئله است، یکی از مسائل مهم عصر حاضر توجه به مسائل توحیدی، فرهنگی و مهدوی است.

وی متذکر شد: از سال گذشته ساختار منسجمی در دانشگاه طراحی و تدوین شد که پیامد‌های خوبی از جمله برگزاری همایش‌ کشوری را دربرداشت، .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: سال گذشته از ماه رجب و شعبان تصمیم گرفتیم درباره امامت و مهدویت با نگاه تقریب، فعالیت‌های مضاعفی داشته باشیم و در این راستا مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت را در سازمان مرکزی دانشگاه راه‌اندازی کردیم.

اکبری‌زاده تبیین کرد: امیدوارم دانشگاه در کنار بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در کمال علاقه‌مندی به انجام این امور اهتمام ورزد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زاهدان هم در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با گذشته در همه امور بهتر عمل کرده و در امور فرهنگی نگاه توحیدی دانشگاه آزاد اسلامی قابل تأمل است.

موسی شهرکی تأکید کرد: برگزاری همایش منجی‌گرایی در ادیان که سال گذشته در ایرانشهر برگزار شد، نمونه بارزی از این نگاه اعتقادی و ارزشی است، برگزاری اردوها، کلاس‌ها و نشست‌های تخصصی برای استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در قالب کرسی‌های ترویجی نیز بسیار ارزنده است.

وی افزود: البته در مقطعی که کرونا تمام جهان را تحت‌الشعاع قرار داد، طبیعی بود که فعالیت‌های بنیاد هم در این زمینه‌ها کمتر شود؛ بنابراین برای جبران این زمان از دست رفته وظیفه داریم مسائل مهدویت را بیشتر رصد کنیم و هر کجا که لازم باشد به یکدیگر کمک کنیم و با توجه به دیدگاه‌های فریقین برنامه‌های اجرایی آن را به منصه ظهور برسانیم.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زاهدان تشریح کرد: برای رسیدن به این هدف، شورای سیاستگذاری پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان سیستان و بلوچستان را با نظارت آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل داده‌ایم.

شهرکی تشریح کرد: با توجه به اینکه همایش بین‌المللی مهدویت را در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌کنیم، امکان فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش مانند گذشته از سوی بنیاد مهدی موعود(عج) مهیاست.

وی افزود: یکی از محور‌های همایش بین‌المللی مهدویت، ولایت فقیه و مقاومت است و انتظار داریم که در این زمینه دانشگاهیان باید با مقالات قدیمی ما را یاری کنند و از آنجا که مقرر شده توسط بنیاد مهدی موعود(عج) یک دوره خاص برای استادان دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با موضوع مهدویت گذاشته شود، دانشگاه می‌تواند ۱۰ استاد علاقه‌مند و برجسته خود را تا ابتدای اسفند امسال به بنیاد معرفی کند.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زاهدان توضیح داد: با توجه به نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع مهدویت و تقریب، بنیاد آمادگی دارد استادان موردنیاز برای اردو‌ها و نشست‌های مهدوی را از داخل و خارج از استان تأمین کند، بنیاد مهدی موعود(عج) از مقالات یا پایان‌نامه‌هایی که درباره موضوع مهدویت باشد نیز به منظور کمک مالی و حتی چاپ حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته