دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش پزشکی؛

ادغام آموزش پزشکی در حوزه سلامت زمینه ساز دستیابی به آموزش است

ادغام آموزش پزشکی در حوزه سلامت زمینه ساز دستیابی به آموزش است
دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش پزشکی گفت: ادغام آموزش پزشکی در حوزه سلامت زمینه ساز دستیابی به مرجعیت آموزش است.
کد خبر : 826867

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی و نائب رئیس شورای کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی با اشاره به ادغام آموزش پزشکی در حوزه سلامت از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های حوزه سلامت یاد کرد و افزود: ادغام آموزش پزشکی در حوزه سلامت، زمینه‌ساز دستیابی به مرجعیت در این حوزه شده است.

حسن زاده گفت: ورود عرصه آموزش در محل ارائه خدمت، کاهش هزینه و توانمندی بیشتر را به همراه داشته و توانستیم آموزشی مبتنی بر مهارت و توانمندی را کاملا اجرایی کنیم.

وی با تقسیم برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری به سه بخش گفت: برخی کار‌ها نقش ساختاری دارند و باید در چارچوب اصلی فعالیت‌های دانشگاه قرار بگیرند تا یک دانشگاه کارآمد شکل بگیرد بخش دوم، بخش عملکردی است مانند کارگروه‌های اعتباربخشی و کارآفرینی که جایگاه مهمی در عملکرد دارند و بخش دیگر مانند کارگروه‌های پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی، به ارائه گزارش عملکرد می‌پردازند که در نهایت با ساختار و عملکرد مناسب این ۳ بخش به مرجعیت علمی و بین المللی دست خواهیم یافت.

نائب رئیس شورای کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی بیان کرد: همکاری کارگروه‌ها و حذف مرز‌های بین کار گروهی، زمینه‌ساز دستیابی به عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش است.

در ادامه احمد جوانمرد سرپرست مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به کاهش روزانه منابع افزود: بهره وری بسیار مهم است و باید تلاش شود پروژه‌های موجود با سرعت به بهره برداری برسند.

** استقرار نظام بهره وری در حوزه سلامت ضروری است 

جوانمرد گفت: استقرار نظام بهره وری در حوزه سلامت یکی از کار‌های ضروری است که باید به آن توجه شود.

وی با برشمردن اهداف بهره وری اعم از افزایش کیفیت خدمات، مدیریت هزینه و افزایش کارایی و ارتقا رضایتمندی خدمت گیرندگان گفت: در نهایت این موارد می‌تواند بهبود شاخص‌ها را در پی داشته باشند.

وی افزود: سطوح بهره وری در آموزش عالی کشور در پنج سطح است که اصلی‌ترین سطح آن سطح فردی است و اگر افراد نگاه بهره ورانه داشته باشند بسیار موثر است و هم اکنون در فاز استقرار بهره‌وری هستیم و باید تلاش کنیم از ورودی‌های مان، حداکثر خروجی حاصل شود تا به جایگاه مطلوب در دنیا دست یابیم.

در این جلسه کارگروه‌های کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی و کلان مناطق ۳ و ۸ و ۱۰ آمایشی گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب