دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی تأکید کرد؛

لزوم ارتباط و تعامل دانشگاه و آموزش‌ و پرورش

لزوم ارتباط و تعامل دانشگاه و آموزش‌ و پرورش
مهدی زواری گفت: تعامل و ارتباط دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش از الزامات و نیاز‌های امروز کشور است.
کد خبر : 825618

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، مهدی زواری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه عدم ارتباط مدرسه و دانشگاه خلأ بزرگ است، اظهار کرد: مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند و ضروری است بین این دو نهاد، ارتباط و تعامل روشمند برقرار شود.

وی افزود: دانش‌آموزان باید قبل از ورود به دانشگاه با دانشگاه در ارتباط باشند. این مهم صرفاً با بازدید از محیط دانشگاه حاصل نمی‌شود و نیاز به مبنای تئوری و کار عملی سنجیده دارد. نقش و جایگاه دانشگاه و آموزش‌ و پرورش در طراحی آینده کشور، برطرف کردن نیاز‌های علمی جوانان و حل چالش‌های کشور بسیار مهم و اساسی است. بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور در دست ماست و خانواده‌ها ارزشمندترین سرمایه‌های خود را به دست آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها سپرده‌اند تا تربیت و تعالی آنان به شکل درست ترسیم شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: گروه‌های آموزشی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه همواره آماده ارائه خدمات تحصیلی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها برای تربیت دانش‌آموزان با سواد و در سطوح دانشگاهی است.

زواری مطرح کرد: انتخاب رشته تحصیلی به دلیل نقش مهم آن در آینده شغلی، یکی از با اهمیت‌ترین تصمیم‌های دانش‌آموزان پایه نهم است به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تشکیل کمیته هدایت تحصیلی با حضور در مدارس نقش مهمی در کمک به دانش‌آموزان در راستای انتخاب صحیح و اصولی رشته تحصیلی برمی‌دارد. اکنون تعداد ۲۰ مدرسه سما در استان آذربایجان غربی دایر است که این مدارس نقش مهمی در کمک به آموزش و آموزش و تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: مدارس سما فلسفه تربیتی داشته و به دلیل فعالیت زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی از ویژگی‌های شامل حضور فعال اعضای هیئت علمی در مدارس، امکانات تخصصی کارگاهی و آزمایشگاهی برخوردارند. اکنون تعداد هشت مدرسه دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای در حال فعالیت بوده و بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

این مقام دانشگاهی با بیان اینکه رشته‌های حسابداری، معماری، شبکه و نرم‌افزار و مکانیک در هنرستان‌های دخترانه و پسرانه سمای واحد ارومیه دایر هستند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ مجوز رشته تربیت‌بدنی در مدارس سما در حال انجام است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد جذب دانش‌آموزان در این رشته پرطرفدار در مدارس سما باشیم.

زواری با اشاره به موفقیت‌ها و عناوین کسب‌شده توسط مدارس سمای استان  آذربایجان غربی تبیین کرد: کسب رتبه مدرسه برتر پژوهشی، انجمن برتر دانش‌آموزی، رتبه برتر رابط و مدیر پژوهشی و عناوین فرهنگی متعدد، ازجمله موفقیت‌های این مدارس در طول سال اخیر است.

**آموزش‌ و پرورش دستگاهی مصرف‌کننده نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش نیز با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش دستگاهی مصرف‌کننده نیست؛ بلکه مهم‌ترین دستگاه مولد است، گفت: آموزش‌ و پرورش در تربیت فرزندان که آینده‌سازان جامعه هستند نقش بسزایی دارد.

علی مطهری با اشاره بر اینکه آموزش‌ و پرورش آذربایجان غربی تعداد نزدیک به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز را با ۴۰ هزار معلم راهبری می‌کند، تشریح کرد: مدارس سما می‌تواند نقش مؤثری در تربیت دانش‌آموزان و در راستای نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کند. با توجه به تفاهم‌نامه انعقاد شده فی‌مابین اداره کل آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی امیدواریم این تفاهم‌نامه و فعالیت ذیل بند‌های آن منشأ خیروبرکت برای هر دو نهاد تعلیم و تربیتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته