دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر آموزش و پرورش ناحیه شبستر:

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند
مدیر آموزش و پرورش ناحیه شبستر، وجود مدارس سما را نقطه اتصال مدرسه و دانشگاه عنوان کرد.
کد خبر : 824760

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شبستر، مجید گوزلی در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از ایجاد مدارس سما توسط دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی و اظهار کرد: مدارس سما در کشور بار بزرگی از دوش آموزش و پرورش برداشته و توانسته یار خوبی برای حوزه تعلیم و تربیت کشور باشد.

وی در تشریح جایگاه مدارس سما گفت: مدارس سما به‌دلیل پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی و داشتن قدمت و تجربه کافی توانسته به یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مدارس در کشور تبدیل شود و در شهرستان شبستر نیز با وجود نوپابودن، این مدارس توانسته‌اند نقش ارزشمندی در تأمین امکانات تعلیم و تربیت ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر، وجود امکانات مطلوب آزمایشگاهی و پژوهشی در دانشگاه را نقطه قوت و مزیت رقابتی مدارس سما در این شهرستان برشمرد و نزدیکی مکانی مدارس به دانشگاه را تسهیلاتی بسیار خوب برای رشد و تعالی کیفی دانش آموزان مدارس سما دانست.

گوزلی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و لزوم افزایش همکاری‌های دانشگاه و مدارس تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برخورداری از توانمندی و امکانات مطلوب در حوزه آموزش و پژوهش ظرفیت بسیار خوبی برای دانش‌آموزان شهرستان شبستر محسوب می‌شود و باید با برنامه‌ریزی مستمر و منسجم ارتباط بین مدرسه و دانشگاه را بیشتر کنیم تا شاهد ادامه تحصیل تمامی دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها باشیم.

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند

وی مدارس سما را نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه دانست و برگزاری جلسات مشترک مدیران دانشگاه با مدیران مدارس دوره دوم متوسطه هنرستان‌ها و مشاوران مدارس را از راهکارهای افزایش ارتباط و اشتراک اطلاعات متقابل عنوان کرد.

**ارتباط دانشگاه با مدرسه مهم‌ترین ضرورت‌ جامعه برای بالندگی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر هم با قدردانی از حضور مدیران آموزش و پرورش منطقه شبستر در این دانشگاه، ارتباط دانشگاه با مدرسه را از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه برای رشد و بالندگی دانست و در تشریح این ضرورت اظهار کرد: نقطه کمال فعالیت‌های آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت حضور دانش‌آموزان در دانشگاه‌هاست و اگر این فرآیند همراه با ارتباط و برنامه‌ریزی مطلوب باشد، قطعاً تعداد بیشتری از دانش‌آموزان، رده‌های تحصیلات عالی و تکمیلی را طی کرده و این فرآیند موجب تربیت نیروهای متخصص بیشتری برای دستیابی به توسعه پایدار جامعه خواهد شد.

سعید احمدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به‌عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در شهرستان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ با همکاری آموزش و پرورش و استفاده از کلاس‌های درسی مدارس آغاز کرد و آموزش و پرورش نقطه آغاز فعالیت های دانشگاهی در شهرستان بود و همواره دانشگاه در این شهرستان با حمایت‌های آموزش و پرورش بال و پر گرفته است.

وی درباره رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر گفت: این دانشگاه با مشارکت و همکاری مردم فهیم شهرستان شبستر در حال حاضر دارای بیش از ۱۵ رشته تحصیلی در مقطع دکترای تخصصی، ۵۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۱۷۰ در رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی آماده پذیرش تمامی دانش آموزان شهرستان با شرایط ویژه از قبیل ارائه حمایت‌های مالی، آموزشی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی است، امیدواریم با افزایش همکاری‌ها و تعاملات بین مدرسه و دانشگاه شاهد جذب حداکثری دانشجویان بومی در تمامی مقاطع این دانشگاه باشیم.

مدارس سما نقطه پیوند مدرسه و دانشگاه هستند

در این نشست که در قالب صبحانه کاری انجام شد، مدیران، کارشناسان آموزش و پرورش و دانشگاه دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای افزایش همکاری و مشارکت مدرسه و دانشگاه بررسی کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با تأسیس پنج مدرسه سما شامل سه مدرسه دخترانه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و دو مدرسه پسرانه شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم، با بیش از مجموعه نزدیک به ۵۰۰ دانش‌آموز دارد.

مجموعه سمای شبستر دارای دو آموزشگاه علمی آزاد کنکور دخترانه و آموزشگاه زبان‌های خارجی پسرانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب