دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع دانشگاهیان و خیران شبستری

نماینده مجلس: عده‌ای به من حمله کردند که درصدد جمع‌کردن فضای مجازی هستید

نماینده مجلس: عده‌ای به من حمله کردند که درصدد جمع‌کردن فضای مجازی هستید
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی درباره مدیریت فضای مجازی صحبت کردم، عده‌ای به من حمله کردند که درصدد جمع‌کردن فضای مجازی هستید در حالی که سخن از مدیریت فضای مجازی است نه تقابل با آن.
کد خبر : 810735

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شبستر، جعفر راستی در جمع دانشگاهیان و خیران شهرستان شبستر که به‌مناسبت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد، درباره وقایع اخیر کشور اظهار کرد: فضای مجازی ما را به سمت پرتگاه می‌برد. تا وقتی فضای مجازی مدیریت نشود، فرزندان دچار عدم تعادل در استفاده از آن می‌شوند و موجب بروز مشکلات عدیده تربیتی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور می‌شود. وقتی درباره مدیریت فضای مجازی صحبت کردم، عده‌ای به من حمله کردند که درصدد جمع کردن فضای مجازی هستید در حالی که سخن از مدیریت فضای مجازی است نه تقابل با آن.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان شبستر عنوان کرد: وجود خیران یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای توسعه شهرستان است و از خیران می‌خواهم جهت‌گیری‌های خود را به سمت ایجاد امکانات ورزشی بیشتر و کمک به ارتقای توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌کارگیرند تا بتوانیم عدالت توزیع امکانات ورزشی و آموزشی را در کل شهرستان به وجود آوریم.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی در تحلیل جایگاه و وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر گفت: امروز باید خیران، دولت و خود دانشگاه به این واحد دانشگاهی کمک کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌هایی که راهیابی به دانشگاه جزء آرزو‌های دست نیافتنی جوانان ایرانی بود، طلسم را شکست و نیاز جوانان و کشور را مرتفع کرد؛ اما به دلیل اینکه از طرفی در بُرهه‌ای از زمان این دانشگاه گسترش بی‌حدوحصر یافت و از طرفی با کاهش جمعیت جوان کشور مواجه شدیم و اکنون این جمعیت به نصف تقلیل یافته، دانشگاه را با مشکلاتی مواجه کرده و اکنون در کشور با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند که معنای آن این بوده باید این دانشگاه را دریابیم و این شامل همه ازجمله دولت، مجلس، خیران و مردم می‌شود.

راستی افزود: در کنار اینها خود دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید تدبیر کند. در دانشگاه نیز گاه بی‌تدبیری صورت گرفته که وضعیت آن به این شکل درآمده و این موارد در کمیسیون آموزش به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام شده است. دانشگاه آزاد اسلامی شبستر آن‌قدر توان و ظرفیت دارد که می‌تواند خودکفا شود و نیاز به مرکز نباشد، چرا بی‌تدبیری شده؟ چرا باید حقوق اعضای هیئت علمی و کارمندان در وقت مقرر پرداخت نشود؟ همه اینها بخشی از بی‌تدبیری‌ مدیریت‌های گذشته دانشگاه است. مسئولان دانشگاه در شبستر باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی در راستای رفع مشکلات بهره بگیرند.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بیان کرد: این واحد دانشگاهی یکی از ظرفیت‌های بزرگ علمی و پژوهشی استان آذربایجان شرقی بوده و از رئیس دانشگاه آزاد می‌خواهیم در کمترین زمان ممکن برای بازگشت به دوران اوج واحد شبستر تدبیر لازم را انجام دهند؛ زیرا با توجه به توانمندی‌ها، این واحد دانشگاهی می‌تواند در کمترین زمان ممکن خود را بازیابی کند. از خیران و افراد صاحب نفوذ شهرستان شبستر می‌خواهم توانمندی‌های واحد شبستر را به منصه ظهور برسانند و توانمندی‌های بالقوه آن را بالفعل کنند.

راستی با بیان مهم‌ترین معضلات شهرستان شبستر مطرح کرد: عدالت توزیع آموزشی، عدالت توزیع امکانات و به‌ویژه عدالت توزیع امکانات ورزشی در شهرستان رعایت نشده است. از همه مردم شهرستان، خیران و صاحبان فکر و اندیشه می‌خواهم در توزیع صحیح امکانات در شهرستان مسئولان را یاری کنند؛ اما باید مجریان و مسئولان اجرایی در این زمینه پیشگام شوند تا این امر حاصل شود؛ زیرا صرف زیاد وقت توسط نماینده در این امور برای کشور خسارت بوده به دلیل اینکه نماینده باید به دنبال قانون‌گذاری و نظارت صحیح برای کشور باشد نه اینکه به دنبال کار‌های اجرایی برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته