دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل صندوق پژوهش غیردولتی آذربایجان غربی عنوان کرد؛

رفع مشکل مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی

رفع مشکل مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی
علی حیدری گفت: رفع مشکلات و تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی، چشم‌انداز صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی است.
کد خبر : 820173

علی حیدری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ارومیه با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی برای دستیابی به جایگاه برترین نهاد مالی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان و رفع عمده مشکلات تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی، چشم‌انداز خود می‌داند.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی به‌عنوان ارائه‌کننده متنوع‌ترین خدمات مالی در تجاری‌سازی فناوری در شمال غرب کشور بر مبنای آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه کشور و اساسنامه مصوب هیئت وزیران از تیر ۱۴۰۰ تأسیس شده و تاکنون توانسته از طریق بهره‌مندی از مشاوران خبره و شبکه همکاران خود در زیست‌بوم فناوری کشور، تأثیر قابل توجهی در راستای رفع دغدغه‌های تأمین مالی شرکت‌های فناور، ایفا کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نهاد‌های متولی توسعه فناوری، نحوه تخصیص و هزینه کرد منابع مالی به‌صورت مؤثر به طرح‌های فعال در حوزه علم و فناوری در اقصی نقاط کشور است، عنوان کرد: این صندوق با دارابودن اختیارات قانونی و با حمایت دستگاه‌های اجرایی و پارک‌های فناوری، شرکت‌های فناور را در تجاری‌سازی محصولات خودیاری می‌کند. اعطای انواع تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و مرکز رشد از مهم‌ترین خدمات مالی این صندوق است.

** فناوری فعالیت‌های پژوهشی را در مسیر حل نیاز‌ها قرار دهد

حیدری با تأکید بر اینکه مأموریت صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی، ارائه خدمات مالی و مشاوره‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نهاد‌های کارفرمایی مرتبط است، مطرح کرد: صدور انواع ضمانت‌نامه، کارگزاری منابع مالی و وجوه اداره شده، ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی، مشارکت خطرپذیر در طرح‌های دانش‌بنیان و ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای ازجمله خدمات صندوق است.

وی بیان کرد: مطابق با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از منابع خود را به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص می‌دهد. این تسهیلات مطابق با عواملی، مانند سرمایه تأدیه‌شده صندوق پژوهش و فناوری، سابقه تأسیس، میزان عملکرد و اعتبارسنجی مالی صندوق تعیین و پرداخت می‌شود.  یکی از وظایف دانشگاه شناسایی مشکلات در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مشکلات صنعت است. فناوری باید با کمک دانشگاه، نیاز و مطالبه صنعت از دانشگاه را شناسایی کرده و فعالیت‌های پژوهشی را در مسیر حل این نیاز‌ها قرار دهد.

گفتگو: سیاوش میرزایی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته