دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1401 - 11:49
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد؛

ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا

ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا نسبت به جمعیت، از درمان رایگان ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C خبر داد.
کد خبر : 817389

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسین فرشیدی در نخستین جلسه مشترک معاونان، مشاوران و مدیران حوزه ستادی و روسای سازمان‌های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم» که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۹ کانکس مورد نیاز برای تکمیل واحد‌های عشایری و فضای مورد نیاز در زمان بحران تامین شده است.

وی با اعلام پوشش جمعیتی ۳۴ میلیونی روستایی و عشایری برنامه پزشک خانواده در کشور، افزود: مقدمات لازم برای اجرای این برنامه در کل کشور بر اساس دستورالعمل ۰۳ در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از احداث، تعمیر، تجهیز و بهبود استاندارد ۲ هزار واحد بهداشتی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ثبت رکورد جهانی تزریق روزانه واکسن کرونا نسبت به کل جمعیت در اوایل شهریور ۱۴۰۰ در ایران، بیان داشت: از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز و از ابتدای برنامه واکسیناسیون ۱۵۵ میلیون دوز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است.

فرشیدی یادآور شد: دریافت، نگهداری و توزیع ۲۱۳ میلیون دوز از ۱۰ نوع واکسن کرونا به شکل ۲۴ ساعته و فعال سازی ۲۹ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی در جهت استمرار واکسیناسیون کرونا از دیگر برنامه‌های واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ در کشور بوده است.

وی درباره اقدامات درمانی برای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان وحیوان در مراکز بهداشتی کشور بیان کرد: درمان حیوان گزیدگی ۲۶۱ هزار ۶۷۸ مورد، تشخیص و درمان تب مالت ۲۰ هزار و ۴۹۰ مورد، تشخیص و درمان سالک ۱۶ هزار و ۳۰۷ مورد، شناسایی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ۱۳ مورد، درمان و مراقبت عقرب زدگی ۴۲ هزار و ۳۶۵ مورد و درمان و مراقبت مارگزیدگی ۶ هزار و ۲۴۸ مورد انجام شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از درمان ۲ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C به صورت رایگان در مراکز بهداشتی خبر داد و بیان داشت: تاکنون ۶۰ واحد مشاوره هپاتیت با رویکرد بیماریابی فعال در کشور راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته