دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1401 - 09:36
با تمرکز بر توان هسته ای؛

«کیم جونگ اون» هدف نهایی کره شمالی را اعلام کرد

«کیم جونگ اون» هدف نهایی کره شمالی را اعلام کرد
رهبر کره شمالی با مانور دادن روی تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ اعلام کرد که هدف نهایی اش تبدیل این کشور به بزرگترین قدرت هسته ای جهان است.
کد خبر : 816862

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از قصد کشورش برای تبدیل شدن به بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان خبر داد.

وی در مراسمی که طی آن ده‌ها نیروی نظامیِ دخیل در آزمایش موشک هوآسانگ ۱۷ را ارتقای درجه داد، اعلام کرد: هدف نهایی ایجاد قدرتمندترین نیروی راهبردی جهان است، نیروی مطلقی که مشابه آن در یک قرن اخیر وجود نداشته است.

به گفته کیم جونگ اون، تقویت توانمندی‌های هسته‌ای کره شمالی، تا حد زیادی به حراست از شرافت و حق حاکمیت دولت و ملت منجر خواهد شد.

وی از موشک هواسانگ ۱۷ نیز به عنوان قوی‌ترین سلاح راهبردی جهان یاد کرد و گفت که این موشک نشان دهنده عزم و توانایی کره شمالی در ایجاد قوی‌ترین ارتش جهان است. 

هواسانگ ۱۷ موشک بالستیک قاره پیمایی است که پیونگ یانگ در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) آزمایش کرد و طبق برخی برآوردها، توانایی رسیدن به خاک ایالات متحده را دارد- موضوعی که به تشکیل نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل منجر شد.

بنابر اعلام رسانه رسمی کره شمالی، «پرتاب این موشک به جهان ثابت کرد که کره شمالی یک نیروی هسته‌ای تمام عیار در مواجهه با استیلای هسته‌ای امپریالیسم آمریکا است. این موشک به خوبی توانایی کره شمالی را مبنی بر اینکه قوی‌ترین موشک‌های قاره پیما را در اختیار دارد، نشان می‌دهد».

به گزارش آنا، چند روز قبل از انجام این آزمایش موشکی، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰، با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار کرد تا از او بخواهد از نفوذ خود برای ترغیب پیونگ یانگ به پرهیز از آغاز دوباره آزمایش‌های هسته‌ای استفاده کند. آخرین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ به سال ۲۰۱۷ میلادی بازمی گردد. 

روز گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کیم جونگ اون نامه‌ای از شی دریافت کرده است. این نامه، از آمادگی پکن برای همکاری با پیونگ یانگ در راستای ارتقای «صلح، ثبات، توسعه و رفاه منطقه و جهان»، خبر می‌داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته