دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1401 - 11:56
در دفاع از برنامه موشکی پیونگ یانگ؛

کره شمالی: «گوترش» بازیچه دست آمریکا است

کره شمالی: «گوترش» بازیچه دست آمریکا است
وزیر خارجه کره شمالی می‌گوید: دبیرکل سازمان ملل آنگونه که شایسته است اصل بی طرفی را رعایت نکرده و در زمین آمریکا بازی می‌کند.
کد خبر : 815782

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از ایتارتاس، «چو سون هوئی» وزیر خارجه کره شمالی، از موضع گیری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد و وی را «عروسک دست آمریکا» خطاب کرد.

گوترش ۲۷ آبان ماه جاری در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی خواستار خودداری پیونگ یانگ از انجام اقدامات تحریک آمیز و پایبندی به تعهدات بین المللی شد.

گوترش همچنین از کره شمالی خواست به طور کامل به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس همه قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد و گام‌های فوری برای از سرگیری گفتگو‌ها که منجر به صلح پایدار و خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره می‌شود، بردارد.

وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به این موضع گیری گوترش گفت: اغلب دبیرکل سازمان ملل را با یکی از اعضای کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا اشتباه می‌گیرم.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی سازمان ملل این است که در رابطه با همه مسائل، موضع بی طرفانه‌ای را اتخاذ کند. 

آنطور که آمریکا ادعا می‌کند، کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴)، هشت آزمایش موشک قاره پیما انجام داده است حال آنکه نشانه‌هایی مبنی بر قصد این کشور برای از سرگیری آزمایش هسته‌ای هم وجود دارد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که در دیداری که هفته گذشته با «شی جینپینگ» همتای چینی داشته، وی را به اعمال نفوذ بر پیونگ یانگ ترغیب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته