دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

شاهد کاهش یک سومی خودکشی دانشجویان بوده‌ایم

شاهد کاهش یک سومی خودکشی دانشجویان بوده‌ایم
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از کاهش یک سومی میزان خودکشی دانشجویان خبر داد. 
کد خبر : 815659

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره وضعیت خودکشی دانشجویان گفت: آمار خودکشی دانشجویان به یک سوم کاهش پیدا کرده است. 

به گفته نعیمی، بر اساس آمار سالانه پزشکی قانونی تعداد خودکشی‌های موفق دانشجویی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته که این روند با غربالگری صحیح اتفاق افتاده است. 

وی افزود: برای آرامش و جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان سراسر کشور طرح ملی پات با عنوان پیشینه افت تحصیلی را در سازمان امور دانشجویان در نظر گرفته ایم. 

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: ۵ مولفه اصلی تاثیرگذار بر افت تحصیلی دانشجویان شامل حوزه‌های شخصی، خانوادگی، آموزش، استاد و دانشگاه است که ۴۰ مولفه جزئی را تشکیل می‌دهد احصا کرده ایم تا دانشجویان در قالب‌های مختلف تحت نظارت باشند و به اینصورت پس از پایان ترم جاری شاهد کاهش افت تحصیلی ۵۰ درصدی دانشجویان باشیم. 

نعیمی تصریح کرد: افت تحصیلی دانشجویان کشور در زمان ویروس کرونا نسبت به قبل آن کاملا محسوس است. در واقع، انباشت ذهنی دانش به شدت کاهش پیدا کرده و معدل دانشجویان به شدت افزایش یافته است، اما وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم دانش لازم را ندارند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته