دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1401 - 12:56
رئیس سازمان امور دانشجویان:

اولویت‌مان تأمین بستر مناسب برای سلامت دانشجویان است

اولویت‌مان تأمین بستر مناسب برای سلامت دانشجویان است
داداش پور با اشاره به اینکه حوزه سلامت دانشجویان برای سازمان امور دانشجویان مهم است، گفت: علاوه بر این حوزه، اینکه هیچ‌گونه مسئله‌ای نیز متوجه آن‌ها نباشد، اولویت ماست.
کد خبر : 813048

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا: هیجان یکی از حوزه‌های موردعلاقه در روانشناسی مثبت نگر است که به دلیل جایگاه و اهمیت در زندگی فردی و اجتماعی و ضرورتان در حفظ سلامت روان موردتوجه قرارگرفته است و دل‌زدگی در نقطه مقابل آن قرار دارد که عواقب منفی زیادی مانند پردازش سطحی اطلاعات، توجه کم، و نارضایتی از دانشگاه‌ها را به دنبال داشته و درزمینهٔ بالینی نیز رابطه مثبتی با افسردگی، اضطراب، خصومت را برای دانشجویان به همراه دارد.

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به تشریح روند‌های انجام‌شده در حوزه مشاوره و سلامت دانشجویان پرداخت.

وی افزود: تصورم بر این است که زمینه‌های تحول در سازمان امور دانشجویان را فراهم کردیم. تلاش کردیم پس از قبول مسئولیت در راستای تحقق این محور‌ها گام برداریم. زمینه‌ها و بستر‌های لازم را برای تحول در سازمان امور دانشجویان فراهم کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن تأکید بر اینکه با توجه به مهم بودن بحث درمان، در حوزه سلامت به سمت پیشگیری حرکت کردیم، گفت: تلاش کردیم به‌جای اینکه آن را در دانشگاه‌ها دنبال کنیم، به‌تمامی دانشجویان کشور تسری دهیم و اولویت ما این است که مطمئن شویم که سلامت جسم و روح دانشجویان برقرار است و هیچ‌گونه مشکل و مسئله‌ای متوجه هیچ‌کدام از آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: به‌طور طبیعی انجام این امر هزینه‌ای را برای دانشگاه‌ها و سازمان امور دانشجویان تحمیل می‌کند، اما به جلوگیری از آسیب وارده به دانشجویان، کمک می‌کند تا با چالشش کمتری دراین‌باره مواجه شویم.

ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با اشاره به اینکه طرح و برنامه‌هایی برای حل‌وفصل آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان داریم، گفت: معیار‌های مهمی که بر روی سبک زندگی، تعامل، ارتباطات و تحصیل تأثیرگذار است را شناسایی و طرح و برنامه‌هایی برای حل‌وفصل این مسائل تدوین کرده‌ایم.

وی در این راستا از اجرای طرح ملی پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان (پات) خبر داد و خاطرنشان کرد: با این طرح می‌توان در ۴ ترم تحصیلی، تعداد دانشجویانی که دارای افت تحصیلی هستند را به کمتر از ۵۰ درصد کاهش داد البته مشروط بر اینکه دانشگاه‌ها اجزای آن را به‌درستی پیش ببرند.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته