دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1401 - 09:16
تقوی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تبیین اهمیت سفر نمایندگان رهبرانقلاب به سیستان/ دشمن به دنبال تجزیه‌طلبی است

تبیین اهمیت سفر نمایندگان رهبرانقلاب به سیستان  دشمن به دنبال تجزیه‌طلبی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با اعزام هیئت به سیستان و بلوچستان در صدد صدور این پیام هستند که سیستان و بلوچستان مردم ولایت‌مدار، وطن دوست و علاقه‌مند به کشور دارد.
کد خبر : 815203

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر نماینده مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان، گفت: بنده معتقدم رهنمود و تدابیر مقام معظم رهبری حکیمانه است، از این رو طبعا به دلیل شناخت رهبری از تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود، تصمیمات ایشان می‌تواند کارساز باشد، به ویژه تصمیم اعزام هئیتی به استان سیستان و بلوچستان.

وی با بیان اینکه طبق برخی از اطلاعات به دست آمده دشمن برای سیستان و بلوچستان توطئه پردازی خاصی را در نظر گرفته است، بیان کرد: در مجموعه اغتشاشات این استان به عنوان مثال با اغتشاشات استان اصفهان و یزد یک تفاوت‌هایی دارد؛ بنابراین ما اغتشاشات و اعتراضات هر استانی را باید به تناسب موقعیت جغرافیایی آن استان مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغتشاشات در استان کردستان یک معنا و در استان قم یک معنای دیگر دارد، بیان کرد: براساس سوابق گذشته باید بگوییم دشمن نسبت به برخی از اقوام ایرانی طمع دارد، درصورتی که بار‌ها این اقوام توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده اند و یک عده‌ای هم هستند که اطلاعات غلط به دشمنان ما می‌دهند که منافقین از جمله آن‌ها هستند.

تقوی ادامه داد: ملتی که بیش از۲۰۰ هزار شهید در راه انقلابش داده است، اینجور نیست که با داد و فریاد چهار اغتشاشگر متوقف شود.

وی با بیان اینکه مردم اعتماد و اطمینان به فعالیت نیرو‌های امنیت و انتظامی دارند، بیان کرد: مردم اگر بدانند خطری وجود دارد و باید به صحنه بیایند، همه مردم می‌آیند و به این صحنه کمک می‌کنند و اینجور نیست که درب باز باشد و چهار دختری که روسری شان را برمی دارند و چادر از سر زن عفیف می‌کشند، کشور را متوقف کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتراضات سیستان و بلوچستان گاهی آمیخته به انگیزه خیانت کاران می‌شود، افزود: این خیانت کاران دندان طمع به ایران دوخته اند و به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، بنابراین در این جور مواقع و این جور استان‌ها باید توجه داشته باشیم تا آن مسائلی که امیخته می‌شود و تحت این پوشش قرار می‌گیرد را بشناسیم و آن‌ها را از هم جدا کنیم.

تقوی تاکید کرد: به واقع مقام معظم رهبری با اعزام این هئیت به سیستان وبلوچستان در صدد صدور این پیام هستند که سیستان و بلوچستان مردم ولایت مدار، وطن دوست و علاقه‌مند به کشور هستند و این پیام هم پیام محبت به مردم است چراکه حضرت آقا از همه بیشتر این استان را می‌شناسد و دوران تبعیدش در ایرانشهر بوده است؛ بنابراین در چنین شرایطی که دشمن می‌خواهد برخی از خواسته‌های مردمی را آلوده به تجزیه طلبی کند و بستر را برای آن هدف فراهم سازد، اعزام این هئیت بسیار سرنوشت ساز است و می‌تواند روشنگر باشد.

وی با بیان اینکه علما، روسای اقوام اعم از شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان علاقه مندی خودشان را به نظام نشان داده اند، بیان کرد: این افراد به ویژه علاقمندی خودشان را به رهبری نشان داده‌اند. من سفری به سیستان و بلوچستان داشته ام و مردم رهبری را از خودشان می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته