دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1401 - 19:33
هشتاد و چهارمین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک

جزییات حضور اینچه درگاهی در کنگره استانبول/ رئیس یا عضو کمیسیون؟!

جزییات حضور اینچه درگاهی در کنگره استانبول  رئیس یا عضو کمیسیون؟!
 اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در کنگره استانبول شرکت کرد؛ این در حالی است که این فدراسیون‌ها بر سر ایمیل‌ها و سرپرست‌های متعدد حواشی زیادی داشت.
کد خبر : 815093

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هشتاد و چهارمین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک، در روزهای 20 و 21 آبان در استانبول ترکیه برگزار شد.

نکته قابل توجه حضور زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون در این کنگره است؛ زهرا اینچه‌درگاهی چند ماه قبل به‌عنوان عضو کمیسیون برابری جنسیتی فدراسیون جهانی ژیمناستیک منصوب شد، اما مشخص نیست حضور او در این کنگره بر اساس عضویت در کمیسیون برابری جنسیتی یا ریاست فدراسیون ژیمناستیک چرا که نام اینچه درگاهی در فدراسیون جهانی همچنان به عنوان رئیس فدراسیون درج شده است.

سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره چرایی حضور اینچه درگاهی در کنگره استانبول گفت: ثبت نام برای حضور در این کنگره تیر ماه ۱۴۰۱ بوده است که مربوط به دوره سرپرستی احمدی است. فدراسیون نه برای اینچه درگاهی جهت حضور در این کنگره ثبت نام کرده و نه یک ریال بابت آن پرداخت کرده است. باتوجه به عضویت اینچه درگاهی در کمیسیون برابری جنسیتی، فدراسیون جهانی برای خود او دعوت نامه ارسال کرده و هزینه بلیط و اسکان در آنجا برعهده فدراسیون جهانی بوده است.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: حضور اینچه درگاهی تنها به خاطر عضویت در کمیسیون برابری جنسیتی است و هیچ ارتباطی با ریاست فدراسیون ندارد. در زمان سرپرستی احمدی نیز ثبت نامی برای اینکه درگاهی جهت حضور در این کنگره نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام اینچه درگاهی همچنان به عنوان رئیس فدراسیون در سایت فدراسیون جهانی درج شده و حضور در این کنگره ارتباط با این موضوع دارد خاطرنشان کرد: ما هنوز انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را برگزار نکرده‌ایم. فدراسیون جهانی ابلاغیه وزیر به رئیس موردنظر را به رسمیت نمی شناسند چراکه معتقد است وزیر نقشی در مجمع ندارد، با این حال کشور ما قوانین خاص خودش را دارد، همان زمان هم که وزیر ورزش به همراه صالحی امیری به لوزان سوئیس رفتند تا در مورد وضعیت فدراسیون ژیمناستیک توضیحاتی ارائه دهند مسئولان فدراسیون جهانی گفته بودند که رئیس، دبیر و اعضای هیئت رئیسه را با مستندات به آنها اعلام کنند. با توجه به اینکه هنوز انتخابات این فدراسیون برگزار نشده نام اینچه درگاهی در فدراسیون جهانی به عنوان رئیس است اما مگر او کاری انجام می‌دهد؟ یا در فدراسیون فعالیت می کند، اینچه درگاهی در مطب شخصی‌اش فعالیت هایش را پیگیری می کند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون انجام می‌شود؛ گفت: به زودی این کار انجام می‌شود. ما با وزارت ورزش کاملا همسو و هماهنگ هستیم؛ فکر می‌کنم هفته آینده ثبت‌نام از نامزدها به صورت رسمی اعلام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته