دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1401 - 00:30
رشته پرحاشیه سر و سامان می‌گیرد؟

هفته آینده ثبت‌نام از نامزدهای ریاست ژیمناستیک/ دوران بلاتکلیفی به سر رسید؟

هفته آینده ثبت‌نام از نامزدهای ریاست ژیمناستیک  دوران بلاتکلیفی به سر رسید؟
گویا قرار است ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون ژیمناستیک از هفته آینده آغاز شود.
کد خبر : 813317

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، پس از اینکه در تیرماه سال گذشته دوره چهارسال اینچه درگاهی به پایان رسید، در همان زمان ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست این فدراسیون هم انجام شد؛ اما در نهایت ثبت‌نام از نامزد‌های فدراسیون باطل و اینچه درگاهی با رأی اکثریت اعضا مجمع فدراسیون ژیمناستیک به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. اما این تصمیم با مخالفت علی نژاد معاونت وقت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان روبه‌روشد و این وزارتخانه هم اعلام کرد تا زمانی که اینچه درگاهی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک است خبری از ثبت‌نام از نامزد‌ها و برگزاری انتخابات نخواهد بود.

در دی ماه سال ۱۴۰۰ که اینچه درگاهی از سمت خود کنار رفت و سرپرست فدراسیونی در اختیار حمید احمدی قرار گرفت، پس از آن زهره مزروقی هم در مردادماه سال جاری سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و خیلی زود هم برکنار شد. وزارت ورزش در شهریورماه امسال به جای اینکه ساز و کار انتخابات این فدراسیون پرحاشیه که حتی تا مرز تعلیق هم پیش رفته فراهم کند؛ عابد حقدادی را به‌عنوان سرپرست انتخاب کرد. البته حقدادی در شرایطی سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک را برعهده گرفته که مدیرکل ورزش استان مرکزی هم هست و فردی پرمشغله به حساب می‌آید.

وزارت ورزش پس از مدت‌ها بلاتکلیفی در تازه‌ترین اقدام خود سلیمانی را به‌عنوان سرپرست دبیری انتخاب کرد تا ساز و کار انتخابات را هر چه سریع‌تر برگزار کند. طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک که سال ۹۶ به تصویب وزارت ورزش و جوانان هم رسیده؛ تنها رئیس و دبیر این فدراسیون که از طریق مجمع انتخاب شده‌اند از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک مورد تأیید هستند. به این ترتیب بازگشت سلیمانی به فدراسیون ژیمناستیک هم بی‌ارتباط با این موضوع نیست.

حالا خبر رسیده هفته آینده قرار است از نامزد‌های ریاست فدراسیون ژیمناستیک ثبت‌نام به عمل آید و بحث انتخابات این فدراسیون پرحاشیه وارد مسیر جدی شود.

البته پس از ثبت‌نام نامزد‌ها بحث پروسه تأیید صلاحیت‌ها هم به میان می‌آید و اگر روند تأیید صلاحیت‌ها فدراسیون دوچرخه‌سواری طولانی شود؛ دوره سرپرستی و بلاتکلیفی در این فدراسیون همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته