دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1401 - 14:48
با اعلام مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌های ورزشی

پایان بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک؛ به زودی ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست

پایان بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک؛ به زودی ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست
با اعلام مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌های ورزشی ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون ژیمناستیک تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.
کد خبر : 814779

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، پس از اینکه در تیرماه سال گذشته دوره چهارسال اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسید، در همان زمان ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست این فدراسیون هم انجام شد؛ اما در نهایت ثبت‌نام از نامزد‌های فدراسیون باطل و اینچه درگاهی با رأی اکثریت اعضا مجمع فدراسیون ژیمناستیک به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

اما این تصمیم با مخالفت علی نژاد معاونت وقت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان روبه‌روشد و این وزارتخانه هم اعلام کرد تا زمانی که اینچه درگاهی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک است خبری از ثبت‌نام از نامزد‌ها و برگزاری انتخابات نخواهد بود.  در دی ماه سال ۱۴۰۰ که اینچه درگاهی از ریاست فدراسیون ژیمناستیک کنار رفت و سرپرست فدراسیون در اختیار حمید احمدی قرار گرفت، پس از آن زهره مزروقی هم در مردادماه سال جاری سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و خیلی زود هم برکنار شد.

وزارت ورزش پس از مدت‌ها بلاتکلیفی در تازه‌ترین اقدام خود سلیمانی را به‌عنوان سرپرست دبیری انتخاب کرد تا ساز و کار انتخابات را هر چه سریع‌تر برگزار کند. طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک که سال ۹۶ به تصویب وزارت ورزش و جوانان هم رسیده؛ تنها رئیس و دبیر این فدراسیون که از طریق مجمع انتخاب شده‌اند از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک مورد تأیید هستند.

حالا فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌های ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیت فدراسیون ژیمناستیک گفت:طبق جلساتی که با دبیر فدراسیون ژیمناستیک داشتیم قرار است تا چند روز آینده ثبت‌نام از نامزدهایش این فدراسیون آغاز شود. 

به گزارش آنا، ژیمناستیک یکی از رشته‌های پرحاشیه ایران است و علی‌رغم اینکه جزء رشته‌های مادر محسوب می‌شود اما شرایط پیچیده‌ای در ایران دارد؛ به طوریکه در مسابقات جهانی و المپیک هیچ زمانی از مدال‌های رنگارنگ سهم نداشته است؛ چندی پیش احمد کهنی که سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده بود به دلیل بلاتکلیفی این فدراسیون و نداشتن برنامه تمرینی مناسب به دلیل نبود سرمربی، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته