دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1401 - 15:34
به دنبال فضاسازی آلمان؛

نشست شورای حقوق بشر درباره ایران ۳ آذر برگزار می‌شود

نشست شورای حقوق بشر درباره ایران ۳ آذر برگزار می‌شود
در ادامه فضاسازی‌های دولت برلین علیه جمهوری اسلامی ایران، شورای حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد در تاریخ سوم آذر، نشست ویژه‌ای را درباره تحولات اخیر ایران برگزار کند.
کد خبر : 814553

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه مدعی شد که ۱۰ روز دیگر (سوم آذر)، نشست ویژه‌ای را برای بررسی اوضاع حقوق بشر در ایران برگزار خواهد کرد.

درخواست برگزاری این نشست ویژه را نمایندگان ایسلند و آلمان روز جمعه به این شورا ارائه دادند.

به گزارش آنا، برای برگزاری نشست ویژه باید ۱۶ کشور از ۴۷ کشور عضو به آن رای موافق دهند، حال آنکه طبق برخی ادعاها، بیش از یک سوم از ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر از این درخواست پشتیبانی کرده اند. 

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره برگزاری چنین نشستی «هشدار» داده بود.

همگام با آمریکا، شاهد آن هستیم که این روز‌ها کشور‌های فرانسه و آلمان هم با اتخاذ مواضع جانبدارانه به دنبال خدشه دار کردن روابط با تهران هستند.

همصدایی این کشورها با اغتشاشگران و روایت‌های یک‌جانبه‌ای که از تحولات ایران می‌دهند حاکی از برنامه ریزی برای ناامن کردن ایران از طریق ایجاد خط جدایی میان دولت و ملت است.

این در حالی است که مقامات ایران بار‌ها تاکید کرده اند که حساب مطالبات واقعی مردم را از آن‌هایی که با ایجاد آشوب و تخریب اموال عمومی به دنبال فضاسازی علیه نظام هستند، جدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته