دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد آذربایجان‌ شرقی:

زیرساخت‌‌های رسانه‌‌ای برای مقابله با تهاجم دشمنان کامل نیست

زیرساخت‌‌های رسانه‌‌ای برای مقابله با تهاجم دشمنان کامل نیست
حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی اظهار کرد: زیرساخت‌ رسانه‌ها در ایران برای مقابله با تهاجم غرب و هم‌پیمانان آنها کامل نیست به‌طوری‌که افراد به‌ویژه نوجوانان با کوچک‌ترین اخبار دروغ کف خیابان‌ها حاضر می‌شوند.
کد خبر : 812991

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تبریز، حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در نشست استانی مدیران گروه‌های معارف اسلامی و استادان تمام‌وقت گروه معارف اسلامی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اندیشی با مدیران گروه‌ درباره راهبرد علمی و فرهنگی امر مهمی است.

شمسی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با آغاز جنگ در اروپا و اوکراین نظم جدید و نوینی شکل خواهد گرفت و این حادثه با جریان‌های مختلف قابل تأمل و بررسی است.

وی افزود: ایران اسلامی نیز در این جریانات قرار دارد و در تک‌قطبی یا دوقطبی شدن جهان نقش بسزایی دارد. نظم نوین جهانی بدون سیاست کشور ایران امکانپذیر نیست و تمرکزها روی ایران قرار گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: متأسفانه در ایران زیرساخت‌ رسانه‌ها برای مقابله با تهاجم غرب و هم‌پیمانان آنها کامل نشده به‌طوری که نوجوانان ۱۸ ساله با کوچک‌ترین اخبار دروغ در کف خیابان‌ها حاضر می‌شوند.

آرش رنجبران هم با پرداختن به مسئله مهم تربیت و نقش استادان گروه معارف اسلامی که تعداد زیادی از واحدهای درسی را در قالب دروس معارف با تمامی دانشجویان در رشته‌های مختلف ارتباط دارند، گفت: گروه معارف اسلامی یکی از بخش‌های مهم، تأثیرگذار و امید بخش در دانشگاه است.

وی اضافه کرد: توجه و تأکید بر تربیت اسلامی چنانکه تربیت مقدم بر تعلیم بوده، مسیر تربیت و تزکیه، مسیر پویایی و رشد و نمو جامعه اسلامی است و انتظار از استادان معارف آموزش‌محوری نیست؛ چراکه گروه معارف باید بیشتر به موضوع ارتباط استاد و دانشجو، نحوه تدریس و بیان مطالب درسی بپردازد که مبانی مسئله برای مخاطبان تبیین و روشن شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رسالت دانشگاه اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی دانشگاه تربیت قوه عاقله کشور است و دانشگاه‌ها باید با مسائل جامعه درگیر شوند؛ چراکه تربیت اسلامی حفظ پویایی جامعه است.

رنجبران با تسلیت حادثه ناگوار حرم حضرت شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد، نتیجه این عمل را ناشی از مشکل تربیتی کسانی که این کار را انجام دادند معرفی کرد و از نگاه اجتماعی این مشکل را متوجه ضعف تربیت دینی افراد دانست.

غفلت از تربیت مشکلات بزرگی را در کشور به بار می‌آورد

وی تأکید کرد: اهمیت مباحث معارف تقویت قوه عاقله کشور است و مدیریت جامعه و آینده جوامع را تضمین می‌کند. غفلت از تربیت مشکلات بزرگی را در کشور به بار می‌آورد، گرایش به سمت اغتشاشات و عبور از خطوط قرمز در استان‌هایی که افراد تربیت نشده‌اند، مشهود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته