دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد؛

لزوم هوشیاری جامعه دانشگاهی در برابر سوءاستفاده دشمن از مسائل داخلی

لزوم هوشیاری جامعه دانشگاهی در برابر سوءاستفاده دشمن از مسائل داخلی
مهدی زواری بر ضرورت حفظ هوشیاری جامعه دانشگاهی و دانشجویان در برابر سوءاستفاده دشمن از مسائل داخلی تأکید کرد.
کد خبر : 812396

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، مهدی زواری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست بصیرتی، روشنگری، پرسش و پاسخ و تبیین حوادث اخیر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تأکید بر ضرورت حفظ هوشیاری جامعه دانشگاهی و دانشجویان در برابر سوءاستفاده دشمن از مسائل داخلی اظهار کرد: در حوادث تلخ اخیر بستر‌های داخلی و خارجی برای تهییج جوانان فراهم شد و عده‌ای در پی ایجاد ناآرامی‌ها برآمدند.

وی افزود: دشمن تلاش کرد با سوءاستفاده از این حوادث جو شادی و نشاط آغاز سال تحصیلی را تخریب کند و بر فضای جامعه تأثیر منفی بگذارد؛ بنابراین وظیفه دانشگاهیان و دانشجویان است که در این شرایط حساس، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین عمل کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره بر نقش تعیین‌کننده دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در پیشگیری از حوادث اخیر تأکید کرد: استادان دانشگاه باید به‌عنوان اقشار آگاه و بیدار جامعه با حضور در کلاس‌های درس، مسائل روز جامعه را به‌درستی برای دانشجویان تبیین کرده و از ظهور و بروز حوادثی مانند اغتشاشات اخیر، جلوگیری کنند. دانشگاه آزاد اسلامی همواره به‌عنوان نهادی علمی تلاش کرده تا در همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان بخش تأثیرگذار اقداماتی در راستای ریشه‌یابی مشکلات و رفع آن انجام دهد و ضروری است درباره مسائل اخیر نیز ریشه‌یابی صورت پذیرد.


**آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروی از هوا‌های نفسانی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه به تبیین عوامل ایجاد فتنه پرداخت و گفت: آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروی از هوا‌های نفسانی و نیز بدعت‌ها بوده که برخلاف کتاب خدا است. جنایتکاران برای رسیدن به مقاصد خود حق و باطل را به هم می‌آمیزند و حق را سپری برای حمایت از باطل و یا پوسته شیرین و جالبی برای پنهان کردن زهر باطل قرار می‌دهند.

لزوم حفظ هوشیاری جامعه دانشگاهی در برابر سوءاستفاده دشمن از مسائل داخلی

حجت‌الاسلام سجاد بیگی افزود: دشمن با ایجاد فتنه سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد که این نقشه‌ها با هوشیاری ملت بصیر ایران خنثی می‌شود. تبیین حوادث اخیر برای اقشار مختلف جامعه امروز بیش از هر زمانی بر دوش دانشگاهیان بوده که این جهاد همواره مورد مطالبه رهبری است.

وی با محکومیت حادثه تروریستی شاه‌چراغ عنوان کرد: دشمن با همه قدرت به میدان آمده تا با ترویج فرهنگ غربی و گمراه کردن جوانان، ولایت‌فقیه را به‌عنوان نقطه امید مردم و ستون اصلی انقلاب اسلامی مورد هدف قرار دهد، تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند؛ اما با توطئه‌هایی همانند حادثه شاه‌چراغ دست خود را بیشتر برای مردم نمایان می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته