دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مخترع جوان خواستار ایجاد مرکز رشد در هشترود شد/ تولید کابل برق با تکنولوژی جدید در دستور کار

مخترع جوان خواستار ایجاد مرکز رشد در هشترود شد  تولید کابل برق با تکنولوژی جدید در دستور کار
مخترع جوان با درخواست از مسئولان خواستار ایجاد مرکز رشد در شهرستان هشترود شد و عنوان کرد: آماده تولید نوعی سیم و کابل برق با تکنولوژی جدید هستیم.
کد خبر : 811558

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ توحید آقاجان‌پور متولد شهرستان هشترود کارشناس ارشد رشته مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گرایش طراحی مدار و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان آذربایجان‌شرقی است که در حوزه تولید محافظ‌های الکترونیکی استاندارد لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

آقاجان‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره زمینه کاری خود اظهار کرد: زمینه فعالیتم تولید محافظ‌های الکترونیکی استاندارد لوازم خانگی در شهرستان هشترود است. از سال ۱۳۹۲ فعالیت در این زمینه را آغاز کرده‌ایم و از همان سال نیز محصولات خود را به تولید انبوه و فروش تحت پروانه و نظارت سازمان ملی استاندارد ایران در تمام شهرهای ایران داریم.

این مخترع جوان که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه مستقر است، تبیین کرد: زمینه فعالیت‌مان تولید در عرصه صنعت برق الکترونیک بوده و علاوه بر تولید محافظ‌های برق در حال ایجاد کارخانه و تولید نوعی سیم و کابل برق با تکنولوژی جدید هستیم.

تولید سیم و کابل برق با تکنولوژی جدید/ فارغ‌التحصیلان در خط تولید مشغول فعالیت هستند

وی درباره اینکه شرکت متبوع شما در کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه نقشی داشته و دانشگاه سهمی از فعالیت شما دارد؟ بیان کرد: اکنون چند نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشترود دوره کارآموزی خود را در این شرکت گذرانده و چند نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در خط تولید شرکت مشغول به کار هستند.

این مخترع جوان در پاسخ به این سوال که محصول شما چه نیازی از نیازهای مردم و کشور را برطرف می کند؟ تشریح کرد: محافظ‌های الکترونیکی لوازم برقی خانگی همواره مورد مصرف مردم است و در تمام خانه‌ها چند عدد از این محافظ‌ها موجود است.

آقاجان‌پور، نواقص و کمبودها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور را یادآور شد و به آنا گفت: نبود مرکز رشد در شهرستان هشترود ضربه بزرگی به تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان وارد می‌کند. مسئولان حامی واقعی بوده‌اند با تشکر از تمام کسانی که تاکنون برای ما زحمت کشیده‌اند درخواست ایجاد مرکز رشد در سطح شهرستان هشترود را داریم؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشترود هم مرکز رشد ندارد.

وی بحران کرونا را بر تولید، میزان فروش و تعطیلی موقت کارگاه متبوع خود مؤثر قلمداد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته