دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1401 - 11:34
همزمان با تسریع روند استقرار بمب‌های B۶۱؛

روسیه: آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را از خاک اروپا خارج کند

روسیه: آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را از خاک اروپا خارج کند
همزمان با انتشار خبر‌ها مبنی بر تسریع استقرار بمب‌های B۶۱ آمریکا در خاک اروپا، مسکو یک بار دیگر از واشنگتن خواست تسلیحات هسته ای خود را به خاک آمریکا بازگرداند.
کد خبر : 811543

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن بار دیگر از مقامات آمریکا خواست همه تسلیحات هسته‌ای را که در دیگر نقاط جهان مستقر کرده اند، به این کشور بازگردانده و زیرساخت‌های برون مرزی آن‌ها را نیز نابود کنند.

اوایل این هفته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا به استقرار انواع مدرنیزه شده بمب‌های هسته‌ای B۶۱-۱۲ در پایگاه‌های اروپایی ناتو، سرعت بخشیده و انتظار می‌رود که این روند به جای ۲۰۲۳، تا اواخر ۲۰۲۲ تکمیل شود.

همچنین، آنتونوف از آمریکا خواست از دخیل کردن نیرو‌های نظامی کشور‌های غیرهسته‌ای در روند آزمایش نحوه استفاده از چنین تسلیحاتی خودداری کند.

این دیپلمات روس گفت: این اقدام (استفاده از نیرو‌های کشور‌های غیر هسته ای) که تحت عنوان مأموریت مشترک ناتو انجام می‌شود، مغایر با اصول اساسی NPT است.

آنتونوف همچنین گفت: تمامی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک این کشور نگهداری می‌شوند و نمی‌توانند تهدیدی علیه آمریکا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته