دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1401 - 09:57
بنیانیان پاسخ داد؛

دشمن چگونه بر نظام فرهنگی جامعه احاطه پیدا می‌کند؟

دشمن چگونه بر نظام فرهنگی جامعه احاطه پیدا می‌کند؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظام فرهنگی با کار فرهنگی خواسته‌های مردم را با خواسته‌های نظام هماهنگ می‌کند.
کد خبر : 809355

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سمنان، حسن بنیانیان در نخستین اجلاس اساتید و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با موضوع بازشناسی نقش فرهنگ‌ساز استادان با محور تربیت تمدن ساز در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یک نظام فرهنگی با کار فرهنگی خواسته‌های مردم را با خواسته‌های نظام هماهنگ می‌کند و این عوامل اقتدار و انسجام خواهد بود؛ اما اگر این اتفاق نیفتد، دشمن بر نظام فرهنگی احاطه پیدا کرده و با ایجاد نظام ضد فرهنگ باعث ایجاد خواسته‌های سیاسی، اقتصادی و ... مخالف با خواسته‌های نظام می‌شود.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی، محور صحبت‌های خود را رویکرد فرهنگی و تربیتی در سند تحول و تعالی دانشگاه و آماده‌سازی محیط دانشگاه برای تکمیل تربیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی در مسائل فرهنگی نبود شناخت علمی از فرهنگ است. چنانچه توان علمی در حوزه فرهنگ به حدی بود که فرهنگ را به صورت علمی می‌شناختیم از طریق حجاب و فلسفه حجاب می‌توانستیم خواسته‌های معنوی بسیاری از زنان غیرمسلمان را تأمین کرده و آنان را به دین اسلام دعوت و جذب کنیم.

مشاور و دستیار فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آن‌قدر در حوزه فرهنگ ضعیف کار کردیم که مقوله حجاب عامل فرار دختران از دین شده؛ اگر فلسفه حجاب برای زنان اروپائی شناسانده شود، تمدن اروپا به شدت سقوط خواهد کرد. یکی از عوامل عدم پیشرفت در دانشگاه، کاربردی نبودن برنامه‌های فرهنگی توسط برخی نهاد‌های فرهنگی دانشگاه است. از این‌رو مسئولان واحد‌های دانشگاهی باید کار‌های فرهنگی را در دانشگاه مدیریت و هدایت کرده و نهاد‌های فرهنگی داخل دانشگاه به آنان کمک کنند.

بنیانیان عنوان کرد: ارتقا و بهبود رابطه استاد و دانشجو ماحصل عملکرد صحیح دانشگاه و نهاد‌های وابسته به آن در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و حتی عشق به میهن و وطن‌پرستی است.

به گزارش آنا؛ ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست یک روزه فرهنگی با حضور بنیانیان بود.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته