دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زواری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

نحوه ورود دانشجویان به «طرح پویش» چگونه است؟

نحوه ورود دانشجویان به «طرح پویش» چگونه است؟
سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با بیان اینکه اشتغال همزمان با تحصیل در قالب طرح پویش اجرا می‌شود، نحوه ورود دانشجویان به این طرح را در مقاطع مختلف تشریح کرد.
کد خبر : 808779

مهدی زواری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ارومیه، طرح پویش را سازوکاری جدید برای ایجاد فرصت مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: طرح پویش طرحی است که با هدف کار آمادگی و توأم کردن آموزش و مهارت و ایجاد پیوند نظام‌مند دانشگاه با صنعت و جامعه به اجرا درمی‌آید و در آن امکان حضور جدی دانشجو هم‌زمان با تحصیل در صنایع، اصناف و بنگاه‌های تولیدی و نهاد‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اقداماتی که در سال‌های اخیر در زمینه اجرای طرح پویش انجام داده، توانسته بسیاری از دانشجویان را به سمت این طرح اشتغال‌زا سوق دهد. دانشگاه برای  تربیت و شکوفایی علمی و عملی دانشجویان و تأمین نیروی صنایع و مهارت‌آموزی آنان در کنار تحصیل به راه‌اندازی طرح پویش اقدام کرده است؛ چراکه تحقق طرح می‌تواند منجر به تحول در نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی شود.

به گفته زواری، دانشجویان در طرح پویش می‌توانند با تحصیل در دانشگاه برای کسب درآمد و مهارت در کارخانه تولیدی یا هر بنگاه اقتصادی دیگر مشغول شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه سال‌های اخیر ناآشنایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با محیط‌های کاری و نیاز آموزش مهارتی و عملی به برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار مطرح بوده است؛ بنابراین طرح پویش، ظرفیت رفع این مشکلات را دارد.

دانشجویان چگونه وارد «طرح پویش» می‌شوند؟

این مسئول یادآور شد: از اهداف کلی طرح پویش می‌توان به هموارکردن مسیر اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و تربیت نیروی کار اشاره کرد. این طرح کمک به تأمین شهریه دانشجویان و ایجاد انگیزه تحصیل را نیز مدنظر قرار داده است.

زواری عنوان کرد: مشخصاً تربیت افراد ماهر و متخصص می‌تواند آینده شغلی دانشجویان را نیز تأمین کند. از دیگر مؤلفه‌‌های مهم در طرح پویش نظام‌مندی پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای آشنایی با نیاز‌های واقعی محیط کار و اجتماع است.

وی بیان کرد: در طرح پویش دانشگاه وظیفه شناسایی عقد قرارداد با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی که در این طرح حامی نامیده می‌شوند را دارد. ارائه واحد کارآموزی پویش در ترم تابستان و ترم‌های دیگر برای همه مقاطع صورت می‌پذیرد. دانشجویان پس از اخذ واحد کارآموزی پویش که برای مقطع ارشد و دکتری چهار واحد، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ۶ واحد و کارشناسی پیوسته هشت واحد است، وارد این طرح می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بعد از ارائه معرفی‌نامه از واحد دانشگاهی به حامی، دوره کارآموزی آغاز می‌شود و با نظارت استاد راهنما دوره کارآموزی پویش خود را می‌گذرانند. در انتهای دوره نیز مدرک طرح پویش به دانشجو اعطا می‌شود.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته