دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوروزی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

توسعه روحیه پژوهش‌محوری و کنجکاوی علمی در دانشجویان ماکویی

توسعه روحیه پژوهش‌محوری و کنجکاوی علمی در دانشجویان ماکویی
معاون جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ماکو از پژوهش‌محوری و تلاش برای راه‌اندازی مجلات سودمند در حیطه شناساندن فرهنگ ایرانی-اسلامی و توسعه روحیه پژوهش‌محوری و کنجکاوی علمی در دانشجویان خبر داد.
کد خبر : 808042

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ماکو، مراسم تکریم حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم موسوی معاون سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و معارفه یعقوب نوروزی سرپرست جدید این معاونت با حضور صدرا علی پور رئیس و مسئولان بسیج اساتید و دانشجویی و هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

معاون جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره نقش مسئولان فرهنگی در فرهنگ اصیل ایرانی اظهار کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی، میراث اندیشه‌های تمدن‌ساز این فرهنگ غنی است. ناب‌ترین و اصیل‌ترین تعالیم اسلامی و انسانی در خمیرمایه این فرهنگ به هم آمیخته و الگویی اسلامی و متمدنانه برای بشر امروز و اعصار آینده ساخته که پویایی خود را در زمینه‌های مختلف نشان خواهد داد و مانند مشعلی، راه بشریت را روشنایی خواهد بخشید.

یعقوب نوروزی افزود: همه آحاد جامعه اسلامی در برابر این فرهنگ ممتاز بشری، صاحب مسئولیت و مأموریتی پایان‌ناپذیرند و برای تعالی آن و انتقال به آیندگان صاحب نقش و وظیفه. این مسئولیت خطیر در زمان و مکان محدود نمی‌شود و در عین فردی بودن، اجتماعی نیز هست.

وی درباره برنامه‌های آینده خود گفت: ارج و پاسداشت کرامت انسانی در جمیع جهات و همه ابعاد، تلاش و برنامه‌ریزی در راستای تحولات فکری در مسیر تعهد اسلامی و مسئولیت اسلامی و انسانی، عطف توجه به تربیت اجتماعی در دانشگاه با نظر به اینکه دانشگاه از اصلی‌ترین بنیان‌های فرهنگی کشور بوده ازجمله برنامه‌های حوزه فرهنگی دانشجویی است.

سرپرست جدید معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو ادامه داد: تلاش برای گسترش تعاملات بین بخش‌های مختلف فرهنگی و نهاد‌های فرهنگی خارج از دانشگاه در راستای وحدت بخشی به سویه‌های فرهنگی در جمیع جهات، پژوهش‌محوری و تلاش برای راه‌اندازی مجلات سودمند در حیطه شناساندن فرهنگ ایرانی-اسلامی و توسعه روحیه پژوهش محوری و کنجکاوی علمی در دانشجویان و تلاش برای گسترش تعاملات جمیع رشته‌ها به‌ویژه رشته‌های معارف و علوم تربیتی و ... با حوزه فرهنگ از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

نوروزی، استفاده از ظرفیت‌ها در راستای نشر فرهنگ ایرانی-اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های استادان توانمند دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای سطح فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های هنر (موسیقی، ادبیات، داستان و ...) در حوزه فرهنگ و پیشبرد اهداف فرهنگی در قالب این هنرها، تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با سرآمدان و نوابغ فرهنگ ایرانی اسلامی و ادبیات دینی و آیینی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و ادبیات بومی برای استعلای فرهنگی، پاسداشت دفاع مقدس و تلاش در راستای شناساندن ابعاد این حماسه شکوهمند به نسل جوان را از مهم‌ترین برنامه‌های آینده خود بیان کرد.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم موسوی معاون سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو به مدت سه سال به‌عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته