راه اندازی خط ترانزیت خودرو از بنادر خلیج فارس به روسیه و کشورهای حاشیه خزر
به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، امین افقی، معاون بندری سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت کریدورهای تجاری عبوری از ایران و استفاده ازظرفیتهای این کریدورها برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و ترانزیت کالا از مسیر ایران به کشورهای دیگر، سازمان منطقه آزاد انزلی این مهم را جهت توسعه دیپلماسی لجستیکی کشور در دستور کار خود قرار داده است.
افقی با بیان اینکه در این راستا برای نخستین بار ترانزیت خودرو با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی راه اندازی و در نخستین مرحله ۳۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری به بنادر کشورهای روسیه و قزاقستان توسط ۴ فروند کشتی تجاری ترانزیت شد افزود: بی شک این مسیر ترانزیتی که کشورهای کشورهای حاشیه خلیج فارس را به کشورهای حاشیه خزر متصل میکند، الگوی مناسبی در فعال سازی دالانهای تجاری کریدور بین المللی شمال ـ جنوب با استفاده از مزیتهای قانونی، جغرافیایی و لجستیکی منطقه آزاد انزلی است.
معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: با بیان اینکه این سازمان با توسعه و تکمیل زیرساختهای لجستیکی و فعالسازی کریدورهای عبوری مانند کریدور شمال ـ جنوب و کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران به شاهراه ترانزیت و هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک حوزه کاسپین تبدیل شود یادآور شد: علاوه بر ترانزیت خودرو، در هفتههای اخیر محمولههای مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی، موادغذایی شامل میله گرد، پلی اتیلن، قیر، کاشی، گچ و خرما، بونکرهای ساخت ایران نیز از بندر کاسپبن به کشورهای حاشیه خزر صادر شد.
دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی به مزیت ها، ظرفیتها و مشوقهای منطقه آزاد انزلی برای رونق فضای کسب کار و رشد شاخصهای اقتصادی اشاره و اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی و ظرفیتهای لجستکی بنادر منطقه آزاد انزلی با بهرهمندی از ۲۱ پست اسکله فعال، امکانات و تاسیسات بندری پسکرانه، میتواند در فعال سازی کریدورهای عبوری کشورمان نقش به سزایی داشته باشد که با اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در آینده نزدیک و همچنین تکمیل اسکله «رو-رو»ی درحال ساخت در بندرکاسپین این ظرفیت میتواند بیش از گذشته در کاهش زمان و هزینههای حمل کالا از مسیر مجتمع بندری کاسپین تأثیرگذار باشد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/