هدف اصلی نظام ارزیابی عملکرد برای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی است
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، جلسه هم اندیشی و تبیین تجربیات مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات با مدیران نظارت و بازرسی دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف دانشگاه برگزار شد.
به منظور هماندیشی و تبیین رویکردهای نظارتی و با هدف حفظ هر چه بیشتر عملکرد سازمانی و به ویژه هم افزایی موثر در ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح آموزش عالی، جلسهای با حضور قائم مقام، معاون نظارت و ارزیابی عملکرد و مدیر ارزیابی عملکرد سازمانی مرکز با معاونان نظارت و بازرسی دفتر هیات امناء برگزار و بر همکاری مستمر و تبادل تجربیات طرفین، تاکید شد.
محمد محمدی قائم مقام مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات در این جلسه ضمن تشریح فرایند ارزیابی عملکرد در دانشگاه آزاد اسلامی و مسیر طی شده، تاکید کرد: هدف اصلی نظام ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی کمک به بهبود عملکرد و ارتقای جایگاه دانشگاه در حل نظام مسائل کشور است.
وی تصریح کرد: آنچه مورد نیاز امروز کشور در عرصه آموزش عالی است طراحی و تدوین الگوهای نوین حکمرانی تعلیم و تربیت مبتنی بر بیانیه گام دوم است.
در ادامه، طوسی معاون نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی کامل مرکز و رویکردها و برنامههای این معاونت، بر روند ارزیابی عملکرد از ابتدای فعالیت این معاونت تاکنون پرداخت و از نتایج مهم ارزیابیهای صورت گرفته گزارش مفصلی ارائه کرد.
سپس حاجیانی معاون نظارت و ارزیابی هیات امنا طی سخنانی، ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی و استمرار آن، با تمجید از اقدامات مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه، در زمینه ارزیابی عملکرد، به بیان سیاستهای کلی هیات امنا، در امور نظارت و ارزیابی عملکرد پرداخت.
وی با اشاره به طراحی فرایند ارزیابی با نگاه ارزیابی راهبردی و آینده نگری در هیات امنا اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از تجربیات مرکز نظارت و ایجاد پایگاه دادهها و آمار و مستندات سامانه مدیریت عملکرد مرکز، خواستار همکاری علمی و بهره مندی از تجربیات و یافتههای علمی دو حوزه شد.
مهدی پور معاون بازرسی دفتر هیات امنا نیز با خرسندی از تبادل اطلاعات فی مابین مرکز با آن دفتر، بخشی از تجربیات و رویکردهای دفتر هیات امناء در زمینه بازرسی را تشریح کرد.
در بخش دیگری از جلسه با معرفی نرم افزار رسیدگی به شکایات مرکز - سامانه مبدا - فرایند رسیدگی به شکایات بررسی و تجربیات متقابل دو حوزه در این زمینه تبادل شد.
انتهای پیام/۴۰۴۰/
انتهای پیام/