دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار دانشگاهیان با امام جمعه زاهدان تأکید شد؛

ورود دانشجویان به فضای تحقیق و پژوهش/ همکاری آموزشی با پاکستان تقویت شود

ورود دانشجویان به فضای تحقیق و پژوهش  همکاری آموزشی با پاکستان تقویت شود
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان علاوه بر اینکه در فضای درس هستند باید در فضای تحقیق و پژوهش نیز قرار بگیرند.
کد خبر : 804726

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید باید جلسات دانشجویی با روحانیون، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تقویت شود، پاندمی کرونا باعث شد تا این فرصت‌ها از دست برود؛ بنابراین جبران آن بسیار مهم است و باید تسریع شود.

وی ادامه داد: یکی از روز‌های پراهمیت در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۱۶ آذر است که بستری مناسب برای تعامل بین دانشجویان، استادان و اعتماد به مسئولان است، پرسش و پاسخ‌های دانشجویی همیشه ارزشمند بوده و مقام معظم رهبری حتی در بسیاری از جلساتشان از این پرسش و پاسخ‌ها استقبال کرده و به دانشجویان با سعه صدر پاسخ داده‌اند.

محامی افزود: با ساز و کار‌هایی که در نظر گرفته شده با همکاری صمیمانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامعه المصطفی از مهر کار خود را آغاز خواهد کرد و این تعامل در امر بسط و گسترش فعالیت‌های دینی، فرهنگی و پرورش نسل جدید انقلاب مفید باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: دانشجویان علاوه بر اینکه در فضای درس هستند باید در فضای تحقیق و پژوهش نیز قرار بگیرند، فعال شوند و در سایه پژوهش باید رشته‌های مهارتی تقویت شوند و با تدبیر پیش بروند.

محامی درباره برگزاری جلسه هیئت امنای ۲۹/ ۵/ ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه در نخستین هیئت امنایی که در دوره ریاست اکبری‌زاده برگزار شد، شاهد پیوست‌های مشروح و مفیدی بودیم، دستور کار جلسه بسیار قابل تآمل بود، معلوم است که برنامه‌های در نظر گرفته شده تیمی بوده و روی آن فکر شده است، از طرفی این هیئت امنا مصوبات خوبی هم داشت، معتقدم باید پیگیری مصوبات هم به نحو احسن انجام گیرد؛ چراکه همیشه پیگیری مصوبات از برگزاری جلسات هم مهم‌تر است.

مسعود اکبری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان هم توجه نماینده ولی فقیه به دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: طرح کار تحصیل، دانشجویان بی بضاعت را پوشش خواهد داد و این دانشجویان در زمان بیکاری در کارگاه‌های مهارتی فعال خواهند شد تا بتوانند آینده‌ای خوش و ارزشمند داشته باشند و این از تعهدات معنوی دانشگاه آزاد اسلامی است، قطعاً طرح کار تحصیل که در دانشگاه مطرح شده در راستای منویات مقام معظم رهبری است و دانش‌بنیان‌ها را تقویت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ادامه داد: طرح تحول کشاورزی که از طرح‌های زودبازده دانشگاه است، می‌تواند از نظر مالی و درآمدزایی به دانشگاه کمک بهینه‌ای کند و در زمینه گسترش فضای سبز مناطق مختلف استان مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های فنی و سخت‌افزاری مانند تراشکاری قطعه، کارگاه‌های گوهرتراشی و ... در دانشگاه آغاز به کار کرده‌اند و زیر نظر مرکز رشد دانشگاه تقویت می‌شوند.

اکبری‌زاده افزود: اکنون ۳۰۰ دانشجوی خارجی که همه از کشور افغانستان هستند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مشغول به تحصیل شده و از امکاناتی برابر با امکانات دانشجویان ایرانی برخوردار شده‌اند، انتظار می‌رود دفتر نماینده ولی فقیه در استان در راستای تقویت همکاری آموزشی با کشور پاکستان نیز تمهیداتی را در نظر بگیرند تا تحصیل دانشجویان در واحد زاهدان تسهیل شود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با همکاری نماینده ولی فقیه در استان شرایطی فراهم شود که برای جذب دانشجوی خارجی حوزه پاکستان در زمینه تحصیل و آموزش به استان سیستان و بلوچستان واگذار شود و کنسولی آن در واحد زاهدان مستقر شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به طرح بورسیه برای دانشجویان اظهار کرد: طرح بورسیه دانشجویان در نگرش خانواده‌ها نسبت به تحصیل فرزندانشان قطعاً تحول ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب