دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1401 - 08:42
قاسمی مطرح کرد؛

جذب دانشجویان نوآور و خلّاق زمینه‌ای برای رفع نیازهای جامعه

جذب دانشجویان نوآور و خلّاق زمینه‌ای برای رفع نیازهای جامعه
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: در زمینه جذب دانشجو باید دنبال نوآوری و خلّاقیت بود و نیازهای جامعه و دانشجویان را شناسایی و نسبت به شیوه‌های قبلی جذب دانشجو بازنگری کرد.
کد خبر : 803335

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از فراهان، مرتضی قاسمی دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در نخستین بازدید دوره‌ای خود از واحدها و مراکز آموزشی استان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان بازدید کرد.

قاسمی پس از بازدید از امکانات و فضاهای آموزشی واحد فراهان در نشستی که با حضور کارکنان و برخی اعضای هیئت علمی در سالن جلسات واحد فراهان تشکیل شد، حضور یافت و به ارائه گزارشی از وضعیت کلی دانشگاه، روند جذب دانشجو و فعالیت کمیته هدایت تحصیلی پرداخت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست بیان کرد: رمز موفقیت هر سازمان در گرو دو عامل خیلی مهم بوده که یکی از آنها رهبری و دیگری تعیین خط‌‌مشی‌ها و استراتژی‌هاست و رهبری هر سازمانی وظیفه دارد خط‌مشی‌ها لازم را برای پرسنل خود تعریف کند.

وی متذکر شد: پیشرفت هر سازمان منوط به داشتن یک رهبر و مدیر جهادی است به‌طوری‌که جلودار بوده و وابسته به میز نباشد، چراکه وابستگی به میز مانع از کار می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی متذکر شد: اگر مدیر در خط مقدم باشد کارکنان نیز دنبال او حرکت خواهند کرد و مدیریت جهادی و انقلابی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده اینگونه است، مدیری که موجب تحول و تغییر مثبت در سازمان خود شود.

قاسمی تشریح کرد: مدیران جهادی مدیرانی هستند که فارغ از هیاهو و جنجال دیگران تحول موردنیاز را در سازمان خود ایجاد می‌کنند و روحیه امید را در کارکنان زنده نگه می‌دارند.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌‌های مدیر و مدیریت جهادی، اهمیت دادن به عملکرد مثبت است و مدیریت جهادی، استفاده از تمامی ابزار و امکانات در راستای مثبت کردن عملکرد سازمان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: دانشگاه خانه دوم ماست و پیشرفت، رونق و آرامش آن به اندازه خانه که محل اول زندگی ماست مهم بوده و پیشرفت دانشگاه از طریق مشارکت فعال کارکنان، اعم از کارمندان و اعضای هیئت علمی صورت می‌گیرد.

قاسمی در ادامه سخنان خود به موضوع هدایت تحصیلی و جذب دانشجو پرداخت و گفت: در زمینه جذب دانشجو باید دنبال نوآوری و خلّاقیت بود و نیازهای جامعه و دانشجویان را شناسایی و نسبت به شیوه‌های قبلی جذب دانشجو بازنگری کرد.

وی مطرح کرد: باید در زمینه جذب دانشجو و تعاریف رشته‌های تحصیلی جدید تغییر رفتار داشته باشیم و این تغییر رفتار جز با تغییر نگرش به وجود نمی‌آید و در دانشگاه آزاد به‌دلیل پیشبرد امور نیازمند این تغییر نگرش به سمت نوآوری، خلّاقیت و شناخت نیازهای جامعه هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه به ارائه توصیه‌هایی درباره شیوه‌های نوین جذب دانشجو پرداخت.

قاسمی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با ارائه مشوق‌هایی مانند طرح پویش (تحصیل و اشتغال همزمان)، فعالیت دانشجویان در مراکز رشد و مشارکت دادن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طرح‌های برون‌دانشگاهی، برون‌سپاری خدمات از طریق مراکز رشد و فعالیت دانشجویان در مراکز رشد، تسهیل در پرداخت شهریه و سایر موارد که تأمین‌کننده خواسته دانشجویان است و نیاز دانشگاه را برآورده می‌کند، نسبت به جذب دانشجویان اقدام کنند.

وی افزود: از هر ایده ابتکاری که منجر به افزایش جذب دانشجو شود در چارچوب قوانین و مقررات حمایت خواهیم کرد.

در پایان جلسه تعدادی از کارکنان و اعضای هیئت علمی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و راهکارهای پیشنهادی خود را در راستای رفع این مشکلات ارائه کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این باره عنوان کرد: رفاه پرسنل برای ما مهم است و در حد توان تلاش خود را برای تأمین رفاه پرسنل به کار خواهیم بست و در تلاشیم با به‌کارگیری راهکارهای نوین و افزایش درآمدهای شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای نسبت به تأمین امور رفاهی پرسنل اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب