دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1395 - 10:20

اعطای گواهینامه فارغ‌التحصیلان بیمه مالزی از سوی رئیس کل بیمه مرکزی

رییس کل بیمه مرکزی به زودی و طی مراسمی گواهینامه فارغ‌التحصیلان دوره آموزشی بیمه مالزی را اهدا می‌کند.
کد خبر : 80320

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه اعلام کرد بر اساس مصوبه هیات عامل بیمه مرکزی، به منظور ارتقای سطح تخصصی دانش‌پذیران فارغ‌التحصیل شده از دوره موسسه بیمه مالزی و بهبود توانایی آنان، شرایط برای ادامه تحصیل آنان در دوره‌های پیشرفته‌تر نزد موسسات بیمه ای نظیر چارتر لندن مهیا خواهد شد.


این گزارش می افزاید: دوره برگزار شده مطابق تفاهم نامه پژوهشکده بیمه و موسسه بیمه مالزی برای اجرای دوره DMII مطابق استانداردهای بین‌المللی به زبان انگلیسی و با پنج عنوان درسی پی گیری شد. دوره های مزبور در سال ۹۳ برای سه عنوان و سال ۹۴ برای دو عنوان درسی طی ده هفته متناوب برگزار شد و از مجموع ۲۱ دانش‌پذیر شرکت‌کننده در این دوره تا کنون ۱۲ نفر موفق به اخذ دیپلم موقت پایان دوره آموزشی شدند.


امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه نیز در توضیحات بیشتر پیرامون دوره برگزار شده و تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر هیات عامل ابراز کرد: برابر مقررات موسسه بیمه مالزی تمامی دانش‌پذیرانی که تا کنون موفق به احراز دیپلم دوره مذکور نشده‌اند، در مردادماه سال جاری می‌توانند برابر زمان‌های اعلام شده از سوی پژوهشکده بیمه مجددا فقط برای یکبار دیگر در آزمون‌های موسسه بیمه مالزی شرکت کنند و در صورتی که موفق به گذراندن آزمون‌های مربوطه نشوند،‌ دروس گذرانده شده پس از یک‌ سال فاقد اعتبار خواهد بود.


وی افزود: این آزمون تنها یک مرتبه در ایران برگزار می‌شود و دانش‌پذیرانی که موفق به گذراندن آزمون نشوند برای آزمون مجدد باید شخصاً به کشور مالزی سفر کنند.


صفری موفقیت بیش از نیمی از دانش‌پذیران ایرانی در آزمون‌های یاد شده را در مقایسه با میزان قبولی سایر کشورها قابل توجه دانست و گفت: این موفقیت بالاتر از استانداردهای موجود است.


سرپرست پژوهشکده بیمه همچنین گفت: با توجه به محدودیت های شرایط تحریم بهره‌گیری از دوره‌های موسسه بیمه مالزی راهی مناسب برای کسب دانش روز بیمه همسطح موسسه بیمه چارتر بود. با این وجود در سال آتی در نظر داریم که دوره‌های سایر موسسات معتبرتر نظیر موسسه چارتر لندن را مطابق پیشنهاد پژوهشکده بیمه و تأیید هیات عامل بیمه مرکزی در دستور کار قرار دهیم.


صفری خاطر نشان کرد: به منظور تشویق دانش‌پذیرانی که تلاش ارزنده‌ای را برای کسب موفقیت در این آزمون‌های دشوار داشته‌اند، مقرر گردیده که گواهینامه آنان طی مراسمی توسط رییس کل بیمه مرکزی اهدا گردد.


وی بیان کرد: پژوهشکده بیمه در نظر دارد برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های مزبور نزد موسسه آموزشی چارتر لندن و سایر مؤسسات آموزشی معتبر آمریکایی و اروپایی و همچنین در صورت لزوم نزد بیمه مالزی را انجام دهد.


بدین‌منظور مطابق برنامه پیش‌بینی شده، همه کارشناسان و کارکنان صنعت بیمه و همچنین اشخاص حقیقی واجد شرایط علاقه‌مند می‌توانند با هزینه شخصی در این دوره‌ها شرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب