دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1401 - 00:24

هاشمی‌مقدم: بازیکن تیم ملی باید بداند در چه چارچوبی حرف بزند/ روند آماده‌سازی تیم ملی دردآور است

هاشمی‌مقدم: بازیکن تیم ملی باید بداند در چه چارچوبی حرف بزند  روند آماده‌سازی تیم ملی دردآور است
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی به جای اتحاد و دریافت کمک با حواشی مواجه شد که به هیچ وجه در شان و شخصیت سرمربی و بازیکنان تیم ملی نیست.
کد خبر : 801148

 امیر هاشمی‌مقدم، بازیکن پیشین باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره میزان تاثیرگذاری حواشی اخیر تیم ملی روی این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: به هر حال ما می‌خواهیم درباره تیم ملی فوتبال کشورمان صحبت کنیم و در چنین شرایطی توقع داریم همه با هم یکی شوند. هر نوع اختلاف و ناملایمتی در تیم ملی باید کنار گذشته شود، زیرا هیچ چیزی والاتر از فوتبال ملی ایران نیست. در نهایت نیز هدف ما نمایش قدرت ایران در جام جهانی است.

مربی و مدرس شاغل در فوتبال هلند افزود: متاسفانه حواشی اخیر پیرامون تیم ملی اتفاق تازه‌ای در فوتبال ایران نیست و آخرین هم نخواهد بود. متاسفانه تیم ملی به جای اتحاد و دریافت کمک با حواشی از جمله درون کمپ مواجه شد که به هیچ وجه در شان و شخصیت سرمربی و بازیکنان تیم ملی نیست. این موضوع با هدف چنددستگی و اختلاف در تیم ملی به وجود آمده و مسببان آن باید با فراموش کردن این موضوع بدانند ایرانی هستند و هیچ ایرانی حاضر نیست چنین کاری کند. هیچ چیز بالاتر از تیم ملی‌مان نیست. یکپارچگی تیم ملی بسیار مهم است، زیرا ما باید به مصاف تیم‌هایی هماند انگلیس و آمریکا برویم. در هر صورت بازی‌های بسیار سختی خواهد بود. متاسفانه حواشی از وقتی ‌آغاز شد که گفتند بازیکنان عده‌ای با وزارت ورزش، برخی‌ها با فدراسیون صحبت کردند. در واقع حاشیه‌پردازان شروع به پاشش گندم کردند تا هر چیزی می‌خواهند بردارند. به نظرم سرمربی تیم ملی نیز در آن به شکل غیر حرفه‌ای و غیر انسانی کنار گذاشته شد. در واقع این اتفاق بدین شکل باورنکردنی بود. در شخصیت هیچ سرمربی نیست که بدین شکل کنار گذاشته شود. در نهایت سرمربی بازگردانده شد. در سوی دیگری ما شاهد مصاحبه‌هایی با چند بازیکن خوب تیم ملی بودیم که در آن شیطنت‌هایی صورت گرفتند. بازیکن را مجبور می‌کنند چیزی را بگوید که نباید عنوان شود.برداشت‌هایی از مصاحبه‌ها می‌شود که متاسفانه حواشی و اختلافات را در تیم ملی بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم تمام این اتفاق‌ها را باید یک نفر کنترل می‌کرد. این نفر می‌توانست مدیر تیم ملی با عضوی از فدراسیون فوتبال باشد. بازیکن تیم ملی می‌تواند مصاحبه کند اما باید بداند در چه چارچوبی حرف بزند با به طور کلی اجازه مصاحبه به بازیکنان تیم ملی داده نشود. این حق فدراسیون فوتبال و تیم ملی است.هرچند این مصاحبه‌ها ادامه پیدا کرد و حتی به مسئولان تیم ملی و فدراسیون رسید. این در واقع آتش اختلافات را بیشتر گستراند. در نهایت ما به آرامش نیاز داریم و گرایش بازیکنان به هم در چنین شرایطی بیشتر می‌شود. تردید ندارم بازیکنان یکدست خواهند شد اما چرا باید این قدر حواشی به وجود بیایند. چه کسی می‌خواهد از این حواشی تیم ملی سود می‌برد؟ به نظرم مساله شخصی است. امیدوارم همه از جمله بازیکنان و کادر فنی اختلافات را کنار بگذارند و با مدیریت کردن خود تیمی یکدست که برای پرچمش در جام جهانی مبارزه می کند بسازند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی درباره سطح پایین آماده‌سازی تیم ملی در مقایسه با رقبایش و آیا اینکه امیدی به عملکرد بهتر این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ وجود دارد، اظهار داشت: سطح پایین آماده‌سازی ایران در مقایسه با رقبایش برای ما تازگی ندارد. چون برنامه‌ریزی در فوتبال کشور نیست آماده‌سازی تیم ملی هم مشکل خواهد بود. نمی‌شود در دقیقه ۹۰ انتظار داشت ما با بهترین حریف بازی دوستانه‌ای انجام دهیم. نمی‌توانیم حتی امیدوار باشیم حتی تیمی حاضر به بازی با ما باشد یا حتی منتظر تماسی برای حضور در اردوی اروپا یا ... باشیم. چنین اقدام‌هایی باید از ماه‌ها قبل یا سال گذشته از سوی فدراسیون فوتبال صورت می‌گرفت. باید تحقیقات می‌شد و دنبال رقیب خوب می‌بودند. حریفانی باید انتخاب می‌شدند که به درد بازی‌های دوستانه می‌خوردند. فکر می‌کنم اردوی بعدی تیم ملی در شهریور باشد و من فقط اسم یک حریف را شنیدم که نمی‌دانم تایید شده یا نه. این موضوع با توجه به اردوی طولانی در قطر و گرمایی که در آنجا بود دردآور است. در قطر هم فقط یک بازی دوستانه به آن شکل انجام شد و در صورت تکرار این روند بازیکنان از نظر روحی دچار مشکل خواهند شد. اعتقاد واطمینان نباید از سوی بازیکنان به فدراسیون فوتبال سلب شود. تدارکات تیم ملی مهمترین موضوع است.

هاشمی‌مقدم ادامه داد: مقایسه کردن کار درستی نیست و رقبای تیم ملی از مدت‌ها قبل اقدام به آماده‌سازی و تعیین بازی‌های دوستانه کردند. برای مثال در هلند برنامه‌های تیم ملی تا دو سال آینده بسته است. فدراسیون فوتبال ایران هم باید این روند را دنبال کند. باید مدیرانی در فوتبال ایران و فدراسیون باشند که بدانند چه کار باید کنند. چنین مدیرانی باید از کیفیت و دانش لازم برخوردار باشند تا بتوانند به فوتبال ایران کمک کنند. در نهایت تیم ملی از باشگاه مهمتر است و بازیکنان تیم ملی و کادر فنی در زمان کوتاهی که کنار هم هستند نهایت استفاده را ببرند. در بهترین زمین‌ها باید تمرین انجام شود و بهترین رقبا انتخاب شوند. به هر حال آنها حق دارند رقبای خود در جام جهانی را آنالیز کنند. این موضوع هم با برگزاری بازی‌های دوستانه خوبی انجام می‌شود. باید بازی‌ها با حریفان مشابه تیم ملی در جام جهانی صورت پذیرد. هر سه حریف ایران دارای سطح بازی تقریبا مشابه هستند. ما هنوز در چند ماه اخیر حریفی برای تیم ملی پیدا نکردیم که ذره‌ای شباهت به حریفان این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد. امیداورم در نهایت همه چیز به خوبی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم به اهداف‌مان در جام جهانی برسیم.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب