دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه سه‌نقطه منتشر شد

با انتصاب روزبه حسینی به عنوان سرپرست شورای انتخاب آثار نمایشی تماشاخانه‌ سه‌نقطه فراخوان اجرای نمایش در این تماشاخانه با رویکرد «تئاتر نوگرا» و اولویت استفاده از متون ایرانی منتشر شد.
کد خبر : 79256

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی «مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه»، محمد حسن نجفی مدیر این مجموعه با اعلام خبر انتصاب روزبه حسینی افزود: «این انتخاب با هدف اعتلای سطح کیفی آثار نمایشی و ایجاد اعتماد روزافزون مخاطب صورت گرفت.»


وی خاطرنشان ساخت: «فراخوان سال 95 در جلسات متمادی با حسینی، در نهایت دقت و در نظر گرفتن شرایط و وضعیت کنونی تئاتر کشور، برای حمایت از تئاتر حرفه‌ای و در شأن مخاطب تهیه و تنظیم شد.»


بر پایه این گزارش «تماشاخانه‌ سه‌نقطه» با همکاری گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان»، در ابتدای سال 95 همزمان با ارتقای تجهیزات فنی تماشاخانه (سالن استاد رکن‌الدین خسروی و سالن استاد خسرو شکیبایی)، فراخوان اجرای نمایش‌ در مجموعه‌ خود را به این شرح اعلام می‌کند:


از تمام گروه‌ها و کارگردانانِ به‌ویژه جوان در تئاتر سرزمین‌مان دعوت می‌شود، آثار و طرح‌های خود را با رویکردِ تئاترِ نوگرا در شاخه‌های مختلفِ اجرایی و با اولویتِ استفاده از متونِ ایرانی، یا اقتباس‌های نو از آثار جهانی، به دبیرخانه‌ی این تماشاخانه ارسال فرمایند:



  1. نمایش‌های آماده‌ای که به صورتِ فیلم از تمرین یا به شکلِ زنده، قابل بازبینی هستند.

  2. نمایشنامه‌ (ترجیحا ایرانی یا اقتباس نو از آثار اجرا نشده‌ غیر ایرانی) به همراه طرح و نگاه اجرایی به صورتِ تفصیلی، مشروط به جلسه‌ حضوری با شورای هنری انتخاب آثار.

  3. طرح جامع برگزاریی کارگاه‌های منتج به اجرای عموم صحنه‌ای، از سویِ گروه‌های جوان یا گروه‌های پیشروی پُرسابقه.

  4. نمایشنامه‌خوانی‌هایی که به قصد اجرا تولید شده‌اند.‍


* اولویت با نمایش‌های آماده بازبینی است.


شرایط این سه بخش (هرکدام به فراخورِ ضرورتِ بدیهی):


ارائه‌ مجوز نمایشنامه از نویسنده یا مترجم. ارائه‌ سه نسخه چاپی و نسخه پی. دی.‌اف از نمایشنامه


ارائه‌ سه نسخه فیلم اجرا. رزومه کارگردان. رزومه گروه. پُر کردن فرم درخواست


نکات اجرایی نمایش



  • شرایط فنّی دو سالن نمایش (شکیبایی و خسروی) به صورتِ اسکیس در کنار فراخوان قابل دریافت است. بنابراین مناسبت شکل طرّاحی و اجرا با فضای متفاوت دو سالن، بدیهی و ضروری است.

  • شرایط اقتصادی/قرادادی اجراها با تعاملِ بینِ مدیریت و کارگردان، و بنا به توصیه‌ شورای انتخاب خواهد بود که متفاوت از شکلِ اقتصادگرای صرف در برخی سالن‌های خصوصی‌ است و مِلاکِ اصلیِ شرایط و شکلِ قرارداد با گروه‌های نمایشی را «کیفیت»، رقم خواهد زد.

  • شرایط اجرا: اعم از تعداد، زمان، فاصله‌ با اجرای پیش از خود و مدت زمانِ تمرینِ رایگان برای گروه‌ها، بسته به تشخیصِ شورای انتخاب و تأییدِ نهاییِ مدیریتِ مجموعه‌ سه‌نقطه خواهد بود.

  • مهلتِ ارسالِ آثار در هر سه بخش، تا پایان خردادماه سال 1395 بوده و بالطبع، یکی از اولویت‌های زمانی در جدول اجراها، زمان ارائه‌ درخواست و مدارک مورد نظر به دبیرخانه‌ مجموعه است.





  • نشانی: تهران، میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، شماره‌های 10 و 12




نشانیِ الکترونیک (لازم است حتما موضوع ایمیل ارسالی در بخشSubject / موضوع ذکر شود):


tamashakhaneh3noghte@gmail.com




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته