دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 14:18

آمریکا، کره‌شمالی را تهدید کرد؛ آزمایش جدید هسته‌ای به معنای تحریم شدیدتر است

یک دیپلمات ارشد آمریکایی از احتمال تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ در صورت انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای این کشور خبر داد.
کد خبر : 78922

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد آمریکایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت، پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی می‌تواند موجب وضع تحریم‌های جدیدی از جمله تلاش برای منع این کشور از کسب درآمدهای ارزی از طریق کارگران مشغول به کار در خارج از کره شمالی شود.


دنی راسل، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه روز سه شنبه به رویترز گفت: «درست مثل یک رژیم دارویی، وقتی اثرات تحریم‌ها کاهش یابد، باید آن را افزایش دهیم.»


راسل تصریح کرد که وی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا یا توسط گروهی از دولت‌های همفکر از اتحادیه اروپا و آسیای جنوب شرقی به همراه ایالات متحده صحبت می‌کند.


کره شمالی در ماه ژانویه (دی ماه 94) چهارمین آزمایش موشکی خود را انجام داد و یک موشک دوربرد را نیز در ماه فوریه (بهمن ماه 94) پرتاب کرد. این آزمایش‌ها موجب افزایش تحریم‌های سازمان ملل متحد با هدف جلوگیری از رسیدن منابع مالی به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی شد.


برخی کارشناسان انتظار دارند کره شمالی پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را در آینده نزدیک و احتمالا قبل از کنگره حزب حاکم در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت 95) انجام دهد. آزمایش یک موشک میان برد کره شمالی هفته گذشته با شکست مواجه شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته